تحقيق ديپلماسي در آذربايجان

دسته بندي : علوم انسانی » علوم سیاسی
وحید شیخ بگلو، به ۹۱ روز حبس تعلیقی محکوم شد!
سانیوز: «وحید شیخ بیگلو»، عضو شورای مرکزی تشکل دانشجویی آرمان در دانشگاه آزاد تبریز و دبیر همایش ستار خان ،به۹۱ روز حبس تعلیقی محکوم شد. شیخ بیگلو روز پنچ شنبه ۴ خرداد در محل کار خویش در هریس همزمان با قیام ملی تبریز بازداشت شده بود.
بنا به اخبار رسیده شعبه ۱۲۰ عمومی جزایی تبریز، وحید را به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۹۱ روز حبس که به مدت دو سال به حالت تعلیق درمی‌‏آید، محکوم کرد.
شیخ بیگلو عصر روز 5 شنبه ۲۲/۴/۸۵، پس از تحمل حدود ۵۰روز حبس با سپردن وثیقه آزاد گشته بود.

عضو پارلمان اروپا دولت ایران را به آزادی محبوسین آذربایجانی دعوت کردند، رادیو اروپای آزاد
رادیو آزادی:در ارتباط با افزایش فشار علیه آذربایجانی ها در ایران ۱۹ عضو پارلمان اروپا بیانیه ای امضا کرده اند. در بیانیه از حکومت ایران آزادی فوری و بی قید و شرط محبوسین سیاسی آذربایجان خواسته می شود. در بیانیه گفته می شود که بر اساس تخمینات سازمان ملل متحد آذربایجانیها با جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر ۴۰ درصد جمعیت کشور کثیرالمله ایران را تشکیل می دهند. دراین سند آمده است که علی رغم اینکه آذربایجانیها قسمت بزرگی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند اما آنها در معرض یک آسیمیلاسیون (استحاله) سیستماتیک قرار گرفته و از حقوق اولیه انسانی خود محروم مانده اند.
و مفاهیم آن از نظر فلسفی و حقوقی سیاسی / "اویماز"
"ملت" و یا Nation"" جزء مفاهیمی بوده که موضوع چالش و بحث فعالین و روشنفکران و همچنین دولتمردان در ایران و بخصوص آذربایجان بوده است و همچنین از پارامترهای تعریفی اولیه یک جامعه می باشد که برخی از حقوق اساسی اعضاء ، منبعث از آن ، تعریف می گردد.
"ملت" در حوضه فلسفه و حقوق سیاسی دارای تعاریف متفاوتی بوده که هر تعریف در حوزه خود مفهوم پیدا مینماید. لذا می بایست به تعریف و تبیین در حوزه مورد بحث بپردازیم.
مفهوم فلسفی "ملت" :
در فرهنگنامه لاروس "مجموعه افراد انسانی که در یک سرزمین زندگی می کنند و از نظر اصالت، تاریخ، آداب و سنن و غالبا موارد زبانی مشترک دارند" ، ملت نامیده می شود.
از نظر متفکران آلمانی، عوامل قومی، نژادی، زبان و مذهب در شکل گیری "ملت" نقش داشته که تاکید آنها بر مساله نژادی مبنای تبلیغ تیوری برتری نژادی قوم آریایی توسط حزب نازی قرار گرفت.
متفکران فرانسوی نیز علاوه بر عوامل قومی، نژادی، زبان و مذهب به اراده زندگی جمعی و منافع و آینده مشترک تاکید داشته اند.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم سیاسی

تعداد مشاهده: 10825 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:160 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش