تحقيق دين و سياست

دسته بندي : علوم انسانی » علوم سیاسی
دانلود تحقيق در مورد دين و سياست،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
دين را مى ‏توان به مجموعه به هم پيوسته ‏اى از باورها و انديشه ‏هاى برگرفته از وحى الهى در رابطه با جهان، انسان، جامعه و جهان پس از مرگ تعريف كرد كه هدف آن، هدايت انسان به سوى روش بهتر زيستن و كامل تر شدن است. 

اين تعريف منطبق با تفسيرى است كه در برخى از روايات و كتاب هاى كلامى در مورد ايمان آمده است: (اعتقاد بالجنان عمل بالاركان و اقرار باللسان) كه تعاريف جامعه شناسانه از دين كه برخى جامعه شناسان ارائه داده ‏اند، نيز مى ‏تواند در راستاى اين تعريف جامع باشد. 

جامعه شناسانى چون: نيل اسملسر و فلورانس كلاكون و فرد استراديت بك، دين را از مقوله جهت گيرى ارزشى دانسته ‏اند و آن را عبارت از اصول پيچيده و در عين حال كاملاً منظم و مرتب شده ‏اى شمرده‏ اند كه به جريان سيال اعمال و انديشه‏ هاى انسانى در ارتباط با حل مسائل مشترك انسانى، نظم و جهت مى ‏دهد. با اين توضيح كه جهت گيرى ارزشى در دين به صورت چارچوب هاى مافوق طبيعى و مقدس ترسيم مى ‏شود و در انديشه ‏هايى چون اومانيزم به شكلى فاقد قداست ارائه مى ‏گردد. 

دو فصل عمده دين؛ يعنى عقايد و جهان‏ بينى، مقررات و احكام و اخلاق و سير تكامل انسان است. قرآن به صراحت، شريعت را جزء جدا نشدنى دين در همه آيين هاى آسمانى مى ‏شمارد (4) و اعتقاد مجرد را در صورتى كه همراه با عمل به احكام و مقررات وحى نباشد ـ هر چند كه درست باشد ـ ديندارى تلقى نمى ‏كند. (5) شاخص هميشگى و ماهوى دين، انديشه‏اى نظام يافته در زمينه جهان بينى و شريعت است و هدف غايى آن چيزى جز رشد و تعالى انسان در زندگى اين دنيا و فرجام آن نيست ...
دسته بندی: علوم انسانی » علوم سیاسی

تعداد مشاهده: 12874 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:15 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.