تحقيق آخر اتوبان اعتياد بن بست است

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
معتادان در ايران در اتوباني سير مي‌كنند كه گر چه در ميانه‌هاي آن دوربرگردانهايي براي بازگشت به زندگي سالم وجود دارد اما گويي آنان اين مسيرهاي بازگشت را نمي‌بينند و تخت گاز به سمت انتهاي اين اتوبان پيش مي‌روند، اتوباني دوبانده كه انتهاي آن چيزي جز بن بست مرگ نيست.

اعتياد
، در يك طرف اتوبان دوبانده اعتياد در ايران انبوهي از معتادان وجود دارند كه پشت سر هم صف كشيده‌اند، بوق مي‌زنند، سبقت مي‌گيرند و دانسته يا ندانسته با سرعت به سمت ديوار بلند انتهايي آن مي‌تازند اما در طرف ديگر آن معتادان كمي هستند كه گهگاه مسير خود را عوض مي‌كنند و براي بازگشت به زندگي سالم تغيير مسير مي‌دهند اما از اين تعداد اندك نيز بسياري دوباره به همان مسير شلوغ قبلي بازمي‌گردند.
جمهوري اسلامي ايران اكنون در چهارراهي قرار گرفته است كه به هزار دليل و علت گرفتار خيل معتادان است، افرادي كه به خاطر دسترسي آسان مواد مخدر، مواد توهم زا و محرك از دو نوع طبيعي و شيميايي آن گرفتار اعتياد مي‌شوند و اگر گرفتار جنون يا ايدز نشوند كوتاه مدتي فرسوده مي‌شوند يا طلاق مي‌گيرند و در هر صورت مسير زندگيشان دگرگون مي‌شود.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد اكنون 220 ميليون نفر معتاد در جهان زندگي مي‌كنند، معتاداني كه نيازمند مصرف روزانه مواد اغوا كننده‌اي مانند ترياك، هروئين، كرك، كريستال، شيشه، گرس، حشيش، ماري جوانا، كوكائين، مرفين و هزاران نوع ماده روانگردان شيميايي و صنعتي هستند و بسياري از آنها شهامت و جسارت ترك اين اعتياد و نجات خود را ندارند.
160 ميليون نفر از اين معتادان حشيش مصرف مي‌كنند، حدود 14 ميليون نفر در جهان معتاد به كوكائين هستند، 9 تا 12 ميليون نفر آنها معتاد به ترياك و خانواده اُپيودها(opiud) هستند،50 ميليون نفر مصرف كننده انواع مواد روانگردان شيميايي هستند كه در هر سه نوع مواد محرك، مخدر و توهم زا وجود دارند و بقيه نيز به ساير مواد مخدر معتاد هستند.
در كشور ما به علت نزديكي به كشور افغانستان به عنوان بزرگترين توليد كننده خشخاش و ترياك جهان، ترياك و ساير مشتقات حاصل از اين ماده بيشترين مصرف را دارد به طوري كه ايران بزرگترين مصرف كننده ترياك دنياست و البته پس از ايران كشورهاي روسيه، قزاقستان و چين بيشترين تعداد مصرف كنندگان مواد افيوني يا گروه مشتقات ترياك را دارند.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 13010 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:44 کیلوبایت

 قیمت: 43,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش