تحقيق حقوق كودك

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
مقدمه
با توجه به اين كه طبق اصول اعلام شده در منشور سازمان ملل متحد، شالودة آزادي، عدالت و صلح جهاني همانا به رسميت شناختن منزلت ذاتي و حقوق مساوي و غير قابل انكار همة اعضاي خانوادة بشري است.
با در نظر داشتن اين كه مردم ملل متحد اعتماد خود به حقوق اساسي بشر و منلزت و ارزش انسان را در منشور سازمان ملل متحد مورد تأييد مجدد قرار داده اند و عزم راسخ دارند، رشاد اجتماعي و سطح زندگي بهتر توأم با ازادي گسترده تر را ترويج نمايند، با اذعان به اين كه سازمان ملل متحد در اعلاميه جهاني حقوق بشر و در ميثاق‌هاي بين المللي مربوط به حقوق بشر اعلام موافقت نموده است كه همگان بدون هرگونه تبعيضي از نظر نژاد، رنگ، جنسيت، زبان، مذهب، عقايد سياسي و ديگر عقايد، منشأ ملي يا اجتماعي، دارايي، تولد يا ساير خصوصيات سزاوار كليه حقوق و ازادي هاي مندرج در اسناد مذكور هستند. با ياداوري اين كه سازمان ملل متحد در اعلاميه جهاني حقوق بشر اعلام نموده است، دوران كودكي مستلزم مراقبت و مساهدت ويژه مي باشد. با اعتقاد به اين كه خانواده با عنوان گروه بنيادين جامعه و محيط طبيعي رشد و رفاه كلية اعضاي آن و به ويژه كودكان بايد از حمايت و مساعدت لازم برخوردار شود به نحوي كه بتواند مسئوليت هايي را در جامعه كاملاً بر عهده گيرد.
با اذعان به اين كه كودك براي رشد كامل و هماهنگ شخصيت خود بايد در محيط خانوادگي و رفتار (مملو) از خوشبختي، محبت و رشد يابد با توجه به اين كه كودك بايد براي زندگي فردي در اجتماع آمادگي كامل پيدا كند و در ساية آرمان هاي اعلام شده در منشور سازمان متحد و به ويژه صلح عزت مدارا، آزادي، برابري و همبستگي بزرگ شود. با در نظر داشتن اين كه ضرورت مراقبت ويژه براي كودك اعلامية حقوق شنو مورخ 1924 و در اعلاميه حقوق كودك مصوب مجمع عمومي در بيستم نوامبر 1959 تصريح گرديد و در اعلاميه جهاني حقوق بشر و در ميثاق اجتماعي و فرهنگي و به ويژه ماده 10) و در اساسنامه ها و اسناد سازمانهاي تخصصي و سازمانهاي بين المللي مرتبط با رفاه كودكان به رسميت شناخته شده است با در نظر داشتن اين كه همان گونه كه در اعلاميه حقوق كودك تصريح گرديد (و كودك) دليل عدم رشد كامل جسمي و ذهني، قبل از تولد و نيز پس از آن نيازمند و محافظت و مراقبت ويژه از جمله حمايت حقوقي مناسب است. با يادآوري مفاد اعلاميه اصول احتمالي و حقوقي مربوط به حمايت و رفاه كودك با اشاره خاصي به امر نگهداري توسط خانوادة جايگزين، فرزند خوانگي ملي و بين المللي مقررات سازمان مبتني بر خداقل ضوابط براي دادرسي ويژه كودكان (مقررات پكن) و اعلاميه حمايت از زنان و كودكان در شرايط اضطراري و مخاصمات مسلحانه، با اذعان به اين كه در تمام كشورهاي جهان كودكاني هستند در شرايط فوق العاده دشوار زندگي مي كنند و اين گونه نيازمند توجه ويژه مي باشند.
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 12174 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 146

حجم فایل:113 کیلوبایت

 قیمت: 53,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش