تحقيق كلاهبرداري و بررسي شيوه و شگردها و راه هاي مقابله با آن

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقيق با موضوع كلاهبرداري و بررسي شيوه و شگردها و راه هاي مقابله با آن،
در قالب word و در 39 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقيق:
جرم كلاهبرداري از جرائم مركب است. در كل كلاهبرداري را اين گونه مي توان توصيف كرد كه عبارتست از بردن مال ديگري با رضايت طرف مقابل همراه با متوسل شدن به وسايل متقلبانه . هر جرمي مي‌توان توسط يك نفر به انجام برسد و هم مي تواند توسط چند نفر به انجام برسد. كلاهبرداري نيز مي توان توسط دو نفر يا بيشتر به انجام برسد كه حكم مشاركت در كلاهبرداري و همچنين حكم معاونت در كلاهبرداري را دارد كه در فصل هاي آينده به صورت مختصر توضيح داده شده است. كلاهبرداران براي انجام اين جرم داراي يكسري ويژگي‌هاي خاص هستند كه آنها را از بقيه متمايز مي گرداند. آنها داراي ظاهري موجه و فريبنده هستند و خود را افرادي قانون دان و حقوق دادن معرفي مي كنند و داراي هوش و ذكاوت بالائي هستند. اين افراد براي انجام كلاهبرداري از شيوه و شگردهاي مختلفي استفاده مي‌كنند. آنها براي انجام جرم كلاهبرداري از آگهي در مطبوعات استفاده كرده و مردم را به سوي خود فرا مي خوانند. همچنين از اعتقادهاي و باورهاي مردمي نيز سوء استفاده كرده و در انجام دعانويسي و مالي و همچنين استفاده از لباس روحاني و مداعي مردم را فريب مي دهند و مردم را نيز با هويت و عنوان جعلي و بداندازي و همچنين فروش مال تعلق به غير را فريب مي دهند و ساير شگردها و روشهائي كه روز به روز به تعداد آنها افزوده مي شود. پليس نيز براي جلوگيري از تحقق چنين جرمي اقدامات زيادي را انجام مي دهد. پليس با استفاده از رسانه هاي جمعي و روزنامه ها مردم را از اين شيوه ها آگاه كرده و از تحقق جرم بعدي با همين شيوه جلوگيري مي كند وهمچنين با تقويت پليس تخصصي خود توانسته كه در مدت زماني محدود اقدام به دستگردي چنين افراد مي كند.
كلاهبرداري براي انجام چنين جرمي از ابزارهاي مختلفي استفاده مي‌كنند كه اصلي‌ترين ابزار آن استفاده از چك بانكي مي باشد كه اين چك‌ها مي توانند قانوني يا غيرقانوني، دوخته، مفقود مي باشند و ابزار ديگري كه بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد سند مجعول است كه مردم را با ارائه اسناد مجعول فريب داده و موفق به انجام چنين جرمي مي شود.
براي كاهش چنين جرمي مي توان مردم را در راستاي اين جرم آشنا كرد و به آنها آموزش داده شود كه قبل از انجام هر كاري از صحت و سقم آن مطلع شوند و در آينده دچار هيچ مشكلي نشوند ...
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 12986 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:25 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل