تحقيق اختلالات ارتباطی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقيق با موضوع اختلالات ارتباطی،
در قالب word و در 62 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مراحل رشد گویائی:
منظور از زبان، همان زبان لفظی است که به میزان توانائی و نضج دستگاههای صوتی بنابر تمرین و ممارست و عادل حاصل می شود؛ و همچنین به سطح توافق عقلی، حرکتی و حسی شخص مربوط است. زیرا دانسته شده است که دستگاههای صوتی ، چون عضلات دهان، زبان و حنجره هر یک ؛ پیش از تولد، باندازه لازم رشد و نمو پیدا می کنند؛ و چنانچه متعاقبا دچار عارضه ای یا بیماری نشوند، بموقع از عهده وظایف خویش برخواهند آمد.

مراحل ظهور صداهای لفظی کودک
گریه و فریاد تولد:
آغاز زندگی هرکودکی، همزمان و به محض تولد، توام با گریه و فریاداست که علت آن داخل شدن هوا در ریه ی نوزاد است و هیچگونه ارتباطی با وضع مزاجی او ندارد .
اگر چه صدای نوزاد نیرومند،با فریاد شدید و تند و صدای کودک نحیف، با فریاد خفیف و منقطع همراه است و این فریاد و گریه ها ، به نسبت شدت و ضعف آنها، می توانند به نوع ولادت و چگونگی وضع مزاجی نوزاد هم بستگی داشته باشد، مع ذلک از حیث روانشناسی و مسائل مربوط به آن هیچگونه اهمیتی ندارد.

مرحله صداهای هیجانی و عاطفی:
صداهای نوزاد از بدو تولد تا پایان دو ماهگی بتدریج در حال تغییر محسوسی است و کم کم- بطور ارادی- بدان وسیله نسبت به انعکاس حالات انفعالی و میلهای خود می پردازد؛ تا آنجا که پس از چندی ، در طول سن دو ماهگی ، آگاهانه ، با احساس هر گونه درد و ناراحتی، با فریادهای تند و شدید و در حالت خشم ، با صدا و فریاد طولانی و بهنگام دلتنگی با فریادهای پی در پی ومنقطع هیجانات و امیال خود را بروز می دهد ....
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 12001 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 62

حجم فایل:54 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 62 صفحه، قابل ویرایش.