تحقيق بررسي روابط اجتماعي در ایران

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
اكثر محصولات صنعتي توليد شده يا در حال توليد و يا در دست بررسي و طراحي، بخاطر و براي انسان و در رابطه تنگاتنگ با انسان عصر حاضر و آينده است. بررسي روابط اجتماعي انسان در رابطه با آن توليد و يا طرح از مراحل مهم تحقيقات در يك پروژه است.
آگاهي كافي در اين مرحله به طراح كمك مي‌كند تا به اطلاعات مناسب و با شناخت و بينش دست به طراحي آن محصول بزند. يك طراح صنعتي پيش از هر گونه فعاليت طراحي ابتدا بايد انسان و روابط انساني كه در رابطه با آن طرح مي‌باشد را شناسايي كند.
اين رابطه ثابت كرده كه طرح‌ها و محصولاتي كه بدون توجه به تحقيقات اجتماعي توليد شده‌اند عموماً شكست خورده و آن طرح با ناكامي مواجه گرديده است و با نشناختن استفاده‌گر، او را دچار آزردگي رواني و جسمي نموده است. از آنجائيكه از اهداف طراحان صنعتي در نظرگيري خواستها، آمال و آرزوهاي استفاده‌گر و همچنين صاحبان و سرمايه‌گذاران صنعت مي‌باشد، اين عدم شناخت باعث بروز شكست در توليد و استفاده محصولات مي‌گردد.

تاريخ ميز در ايران
در كشور ما صنعت مبلمان از ديرباز با ميزهاي كوتاه تحرير بسيار نفيس متداول و مرسوم بوده است و در دوره صفويه بخصوص مبلمان خاتم‌كاري و منبت‌كاري شده به حد اعلاي ترقي خود مي‌رسد و اين صنعت تاكنون در بعضي از مبلمانهاي گران‌قيمت به كار مي‌رود و شاه‌كارهايي را به‌وجود مي‌آورد. نمونه آن ميز منبت و خاتم‌كاري نفيس استاد كريمي است كه در نمايشگاه بين‌المللي بروكسل به معرض نمايش گذاشته شد. ولي بايد در نظر داشت كه در كشور ما تا چندي پيش صنايع مبلمان مخصوص اماكن مقدسه (ميز و جاكتابي و منبر) و قصرهاي سلاطين (تخت سلطنت و مبلمان داخلي قصرها) بود. اگر بخواهيم توسعه تاريخي ميز را مورد بررسي قرار دهيم بايد صنايع مبلمان‌سازي را بررسي كنيم و سپس به خود ميز پرداخته شود.

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 12072 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 52

حجم فایل:41 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش