جزوه روانشناسي بازي كودك

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود جزوه روانشناسي بازي كودك،
در قالب word و در 54 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

تاريخچه
تعريف بازي و نظريه هاي تعريف بازي
فايده و اهميت بازي
انواع بازي
عوامل موثر در بازي
نظريه هاي آموزشي و بازي
تاثير بازي در رشد ذهني كودك
فهرست منابع فارسي


بخشی از متن تحقیق:
شروع بازي را مي توان به گذشته هاي دور، حتي از بدو پيدايش انسان نسبت داد. در حقيقت بازي جزئي از زندگي انسان از بدو تولد تا زمان مرگ است و در كل تاريخچه بشريت مندرج است.

انسان از نظر فيزيولوژيكي نياز به جنبش و حركت دارد و براي رشد ذهني و اجتماعي خود نياز به تفكر دارد و بازي خمير مايه تفكر است.

تشكيل اجتماعات اوليه بشري نحوه و شكل  جديدي از بازي را پديد آورد و بازي هاي گروهي به صورت نمايشي از عبادت ارواح و پرستش اشيا گرفته تا رقص شكار و رقص جنگ، مجموعه اي از راههاي بر آوردن نيازهاي جمساني و ذهني افراد را به بازي فراهم آورد.

در ابتدا بازيچه بشر، مواد و اشياء خام و طبيعي به دست آمده از طبيعت بود، قطعه اي سنگ، به دست گرفتن آن، حركت دادن آن و سرانجام غلتاندن يا پرتاب آن همه نوعي بازي محسوب مي شوند. رشد ذهني يا اجتماعي انسان و تسلط پيش روندة او بر طبيعت امكان دست كاري در اشياء طبيعي را به وجود آورد و از اين زمان اشياء به خواست انسان تغيير شكل داده شده تا بتواند انديشة او را در شكل دهي به بازي غناي بيشتري بخشند روح  او را راضي تر گردانند.

حجاري هاي روي ديوارة غارها و تشابه آنها با مواد مورد نياز بازي به برداشت ما از قدمت بازي ارزش بيشتري خواهد بخشيد.

انواع زبان در جهت انتقال انديشه ها و تشكيل جوامع بزرگ تر بشري به علت آسان تر شدن راه تبادل اطلاعات، بدعت جديدتري در بازي به وجود آورد. در واقع اين دوران آغازگر  در بازي هاي  خلاقانه تري است كه نياز به استفاده از زبانو كلمات براي انجام آنها ضروري بود ...
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 13124 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 54

حجم فایل:39 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 54 صفحه، قابل ویرایش.