تحقيق دورانديشي در انتخاب همسر

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
بخش اول : زنان كشتزار هستند
(( حضرت علي عليه السلام به برادرش عقيل فرمود ، زني را براي من در نظر بگير كه از برجستگان و شجاع زادگان عرب باشد تا او را همسر خود گردانم و از او داراي فرزندي دلاور و جنگجو شوم .
عقيل به حضرت گفت : با ام البنين كلابي ازدواج كن كه در تمام عرب ، دليرتر و شجاع تر از آباء و اجداد او نيست ))1
تا به حال با 9 ملاك مهم در انتخاب همسر آشنا شديد ، 5 ملاك مشترك بين زن و مرد بر اساس تشبيه همسر به لباس ، 2 ملاك مربوط به قواميت مرد كه بايستي مورد توجه خانمها قرار گيرد و 2 ملاك هم مربوط به مقوميت زن كه بايستي مورد توجه آقايان باشد.
همة اين ملاكهايي كه ذكر شد مربوط به روابط زن و شوهري بود و اين ملاكها جايگاه زن و مرد را در مقام همسري يكديگر ارزيابي مي كنند ، اما در اينجا مي خواهم وسعت نظر بيشتري پيدا كنيد و در زندگي ، كمي دورترها را ببينيد و افق ديدتان فقط چند سال اول زندگي نباشد بلكه به سالهاي بعد و به كل زندگي فكر كنيد .
به دليل اينكه در اغلب زندگي ها ، فرزندان نيز به جمع خانواده اضافه مي شوند و زن و شوهر از مقام همسري به جايگاه پدر و مادري ارتقا مي يابند ، بنا به همين اتفاق از شما مي خواهم كه يك وسعت نظر بيشتري را در انتخاب همسر داشته باشيد ، وسعت نظري كه به هنگام همسر گزيني ، تنها همسري براي خود نمي خواهيد انتخاب كنيد ، بلكه يك مربي و يك پرورش دهنده براي فرزندان آينده تان را مي خواهيد انتخاب كنيد .

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 12985 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:18 کیلوبایت

 قیمت: 37,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش