تحقيق مشكلات دانش آموزان ( رفتاري ، عاطفي ، خانوادگي ، اختلالات يا بيماريها )

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
دانلود تحقيق با موضوع مشكلات دانش آموزان (رفتاري، عاطفي، خانوادگي، اختلالات يا بيماري ها)،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه تحقیق:
یکی از واقعیت های موجود، مساله اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان است و خانواده نیز به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی موثر بر تکوین شخصیت تلقی می شود و حتی این واقعیت را باید پذیرفت که اختلافات خانوادگی تاثیری بسیار سوء بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان دارد. به طوری که نتایج مطالعات نشان می دهد افرادی که سطح بالای تعارض والدین را تجربه می کنند به طور معنی داری مشکلات بیشتری را نسبت به افرادی که تعارضات کمتری را تجربه نموده اند دارند و اختلاف در امر تربیت فرزندان می تواند زمینه ساز مشکلات رفتاری باشد (جکینز و اسمیت ، 1991).

هم چنین مطالعه نوابی نژاد (1372) نشان می دهد که مشکلات رفتاری از جمله افسردگی، اضطراب، کمرویی و ترس در دختران بیشتر از پسران است. باز مطالعه احدی (1371) نشان می دهد که دانش آموزان پسر، بیشتر مرتکب بزهکاری می شوند و مطالعه مکارمی (1371) نیز نمایانگر آن است که روابط خانوادگی و ارتباط عاطفی والدین تاثیر معنی داری بر وضعیت تحصیلی و تربیتی کودکان و نوجوانان دارد. اما این که در شهرستان اردبیل در کدام دوره تحصیلی (راهنمایی و متوسطه) مشکلات رفتاری شیوع بیشتری دارد و از دید دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت چه راههایی برای پیشگیری از مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان وجود دارد، هم چنین متغیرهای خانوادگی چون دوگانگی در امر تربیت فرزندان، مشاجرات والدین، جدایی والدین، آزادی بیش از حد و طرد کودکان چه ارتباطی با مشکلات رفتاری دانش آموزان دارد.

سوالات مطرح شده در مطالعه حاضر  بودند. روش کار برای پاسخ به سوالات مطالعه، از دانش آموزان مشغول به تحصیل (64565 نفر) در سال تحصیلی 80-79 در شهرستان اردبیل 1610 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. هم چنین از 6012 نفر کارکنان آموزش و پرورش نیز 126 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند، به طوری که دانش آموزان به پرسشنامه محقق ساخته که عوامل خانوادگی موثر در بروز مشکلات رفتاری را می سنــجد و آزمـون هفتـاد و شـش سوالی وودورث که 8 حالت روان شناختی را می سنجد به صورت گروهی پاسخ دادند و کارکنان آمـوزش و پـروش نیز به چک لیست روش های پیشگیری از مشکلات رفتاری به صورت انفرادی پاسخ دادند. ضمناً ماهیت موضوع و اهداف مطالعه ایجاب می کرد که از روش تحقیق زمینه یابی و همبستگی استفاده شود. نتایج  نتایج مطالعه نشان داد که شیوع افسردگی در میان دانش آموزان فراوانی بیشتری در مقایسه با مشکلات دیگر دارد و شیوع مشکلات رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه نسبت به دانش آموزان دوره راهنمایی بیشتر است.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 11129 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:23 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.