تحقیق ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی

دسته بندي : مدیریت » سایر گرایش های مدیریت

 

در این تحقیق، ارزیابی عملکرد دستگاه‌ های اجرایی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

در زیر به مختصری از عناوین و چکیده آن چه شما در این تحقیق دریافت می کنید، اشاره شده است:

ارزیابی عملکرد دستگاه ‌های اجرایی

در جهان امروز با توجه به سرعت و حجم اطلاعات و چالش‌ های پیش روی سازمان ها، ضرورت داشتن معیارهایی برای تعیین موقعیت و برنامه‌ ریزی بر اساس نقاط ضعف و قوت بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد

دستگاه های اجرایی اعم از وزارتخانه ‌ها، سازمان‌ ها،‌ موسسات و شرکت های دولتی به عنوان واحدهای صف و ستاد از طرف قانون ‌گذار برای انجام وظایف دولت ایجاد گردیده است و با توجه به وظایف، مسئولیت ‌ها و منابع در اختیار هر یک از واحدهای مذکور ملزم به پاسخ گویی می‌باشند. ارزیابی عملکرد یکی از مهم ترین فرآیند های راهبردی است که ضمن ارتفاء پاسخگویی، میزان تحقق اهداف و برنامه ‌های هر سازمان را مشخص می ‌کند. ارزیابی به عنوان یکی از فعالیت های کلیدی و از عناصر اصلی مدیریت به شمار می‌رود و ابزاری است کارآمد که مدیر و کارکنان از طریق آن به نقاط قوت و ضعف سازمان پی برده و با ریشه ‌یابی آن ها، اقدامات اصلاحی جهت بهبود عملکرد را انجام می‌ دهد.

تعریف ارزیابی:

ارزیابی، عمل یافتن ارزش و بهای هر چیز، بخش و بررسی حدود هر چیز و برآورد کردن ارزش آن کلمه ارزیابی حاصل مصدر است.

فعالیتی است که ماهیت آن آموزشی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی می‌باشد. از این رو به کمک ارزیابی Evalvating، باید مقایسه ای میان اهداف ضمنی و اهداف بیان شده از یک سو و نتایج مورد انتظار و نتایج پیش بینی نشده از سوی دیگر به عمل آورد و سپس باید به سنجش تأثیر این نتایج بر محیط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

هدف ارزیابی، گردآوری اطلاعات جهت بهبود بخشیدن به فرآیند برنامه ریزی Process planning و در نتیجه بهبود در سطح ملی منطقه ای و جوامع محلی است. باید توجه داشـت کـه ارزیـابـی فقـط یـک بـار پـس از اجـرای برنامـه Implementation or Emecution انجام نمی پذیرد، بلکه در طول اجرای برنامه به طور مستمر ارزیابی باید انجام گیرد تا تطبیق عملکرد را با هدف برنامه میسر سازد. (کتاب فرآیند برنامه‌ریزی آموزشی تالیف گروه مشاوران یونسکو)

در کتاب اصلاح نظام‌ های مدیریتی جلد سوم از 7 برنامه تحول در نظام اداری آمده است:

ارزیابی: فرآیند سنجش، ارزش گذاری و قضاوت (مصوب هیات وزیران در تاریخ 28/10/81 طی شماره 44642/ت 27701 ه)

ارزیابی فرآیندی است که سنجش و اندازه گیری، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد طی دوره ای معین می پردازد. (کتابچه راهنمای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی از انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)

این فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت word در اختیار شما قرار می گیرد.

فایل قابل ویرایش است.

تعداد صفحات: 20

دسته بندی: مدیریت » سایر گرایش های مدیریت

تعداد مشاهده: 14966 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل