تحقیق با موضوع روش های مختلف ارزیابی روسازی راه

دسته بندي : مهندسی عمران » راه سازی
دانلود تحقیق با موضوع روش های مختلف ارزیابی روسازی راه،
در قالب word و در 30 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
روش PSI
الگوریتم محاسبه PCI
روش ارزیابی SHRD
مدل تخمین ناهمواری
خرابی های روسازی آسفالت
و ...


بخشی از متن تحقیق:
روش های مختلف ارزیابی روسازی راه:
 در مدیریت و نگهداری روسازی، کیفیت روسازی از نظر میزان خرابی ها و رضایت رانندگان را باید بتوان به صورت شاخص کمی بیان کرد. عواملی که معمولاً در ارزیابی روسازی به عنوان معیار برگزیده می شود، از قرار زیر است:

- ناهمواری راه  
- اصطکاک روسازی با لاستیک وسیله نقلیه
-کافی بون ظرفیت باربری روسازی
- خرابی های موجود در روسازی

در سیستم مدیریت نگهداری روسازی، برای بیان کیفیت روسازی در یک قالب، از یک روش ارزیابی استفاده می شوند. بدین صورت که یک سری پارامترهای مشخص به عنوان معیار های سنجش در کیفیت روسازی، مثلاً میزان ترک و یا ناهمواری سطح روسازی، تعیین می شوند. سپس مدتی برای ترکیب این پارامترها و به دست آوردن یک و یا چند شاخص کمی ارائه می شود.

هرچه تعداد پارامتر های دخیل در تخمین شاخص بیشتر شود، این شاخص یا حساسیت بیشتری می تواند کیفیت روسازی را بیان کند. از سوی دیگر تعداد زیاد پارامتر، مستلزم مدت زمان بیشتر در زمان ارزیابی بوده که خود باعث کاهش کارآیی سیستم می شود. بنابراین همیشه و در همه روش های ارزیابی، این تقابل مشاهده می شود. با رواج سیستم های کامپیوتری و بالارفتن میزان ذخیره در پردازش در بعضی موارد، خودکارشدن عملیات ارزیابی و برداشت اطلاعات روند تکامل روش های ارزیابی به سمت روش های دقیق تر و داخل کردن پارامتر های بیشتر در مقابل مدل ها گرایش پیدا کرده است. در ادامه چند روش ارزیابی و چگونگی به دست آوردن شاخص مرکب کیفیت روسازی بیان می شود.
دسته بندی: مهندسی عمران » راه سازی

تعداد مشاهده: 15790 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:130 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل