تحقيق کنترل دور موتورهای یونیورسال

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقيق با موضوع کنترل دور موتورهای یونیورسال،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه تحقیق:
يكي از انواع موتورهاي DC، ميدان سيم پيچي شده موتور يونيورسال است. اسم اين موتورها اين واقعيت گرفته شده‌ است كه اين موتورها را مي‌توان هم با جريان  DC و هم  AC به كار برد، اگر چه كه اغلب عملاً اين موتورها با تغذيه جريان متناوب كار مي‌كنند. اصول كار اين موتورها بر اين اساس است كه وقتي يك موتور DC ميدان سيم پيچي شده به جريان متناوب وصل مي‌شود، جريان هم در سيم پيچي ميدان و هم در سيم پيچي آرميچر (و در ميدان هاي مغناطيسي منتجه) هم‌زمان تغيير مي‌كند و بنابراين نيروي مكانيكي ايجاد شده، همواره بدون تغيير خواهد بود. در عمل موتور بايستي به صورت خاصي طراحي شود تا با جريان متناوب سازگاري داشته باشد (امپدانس/ راكتانس بايستي مدنظر قرار گيرند) و موتور نهايي عموماً داراي كارايي كمتري نسبت به يك موتور معادل  DC خالص خواهد بود.

مزيت اين موتورها اين است كه مي‌توان تغذيه AC را روي موتورهايي كه داراي مشخصه‌هاي نوعي موتورهاي DC هستند به كار برد. خصوصاً اين كه اين موتورها داراي گشتاور راه اندازي بسيار بالا و طراحي بسيار جمع و جور در سرعت‌هاي بالا هستند. جنبه منفي اين موتورها تعمير و نگهداري و مشكل قابليت اطمينان آن هاست كه به علت وجود كموتاتور ايجاد مي‌شود.

و در نتيجه اين موتورها به ندرت در صنايع مشاهده مي‌شوند، اما عمومي‌ترين موتورهاي AC در دستگاه‌هايي نظير مخلوط كن و ابزارهاي برقي خانگي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 14244 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:439 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.