روغن کاری موتور

دسته بندي : مهندسی » مهندسی مکانیک
دانلود تحقيق با موضوع روغن کاری موتور،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

 
بخشی از متن تحقیق:
موتور به وسیله روغن موجود در کارتل روغن کاری می شود. روغن توسط پمپ از کارتل کشیده شده و به تمام قطعاتی که حرکت نسبی دارند، ارسال می شوند. روغن موتور که بین 4 تا 6 لیتر است، توسط اویل پمپ مکیده شده و پس از تصفیه به وسیله ف ی ل ت ر، با فشار معینی به مدار روغن کاری ارسال شده و سپس به یاتاقان های اصلی و فرعی هدایت می گردد.

روغن رسیده به هر یاتاقان در سطح محور توزیع شده و مقداری از آن از سوراخ لنگ به محورهای لنگ ارسال گردیده و آن ها را روغن کاری می کند. محورهای لنگ در حال چرخش روغن های خارج شده از یاتاقان را به دیواره های سیلندر و زیر پیستون می پاشند که دو عمل ضمن آن صورت می گیرد.

ابتدا روغن کاری دیواره سیلندر و پیستون، سپس خنک کاری پیستون و سیلندر روغن های برگشتی از دیواره سیلندر روی یاتاقان های اصلی، میل سوپاپ، تایپت ها و دنده میل سوپاپ پاشیده شده و آن ها را روغن کاری می کند.

تایپت ها هیدرولیکی به وسیله مدار اصلی روغن کاری می شوند. میل اسبک ها و دستگاه سوپاپ به وسیله لوله روغن منشعب از مدار اصلی روغن کاری می شوند.

از مدار اصلی لوله نازکی روغن را به نشان دهنده فشار روغن انتقال می دهد و یا این عمل به وسیله سیم به طریقه الکتریکی از مدار روغن فرمان می گیرد.

پس از اویل پمپ، ف ی ل ت ر تصفیه روغن قرار دارد که روغن تحت فشار را قبل از استفاده در یاتاقان ها، تصفیه می کند.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک

تعداد مشاهده: 14684 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 5

حجم فایل:12 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش