شناخت شیوه های تغییر رفتار آدمی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع شناخت شیوه های تغییر رفتار آدمی،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
رفتار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
بیان مسئله
تغییر رفتار چیست؟
موارد استفاده از شیوه های تغییر رفتار کدامند؟
انواع شیوه های تغییر رفتار
عوامل مؤثر در تعیین و تغییر رفتار در خانواده
روش‌ هاي منفي كاهش‌ رفتار
آثار جانبي تنبيه
و ...


مقدمه تحقیق:
رفتارشناسی حوزه ای از روان شناسی است که به تحلیل و تغییر رفتار آدمی می پردازد و هدف آن تغییر افراط یا نارسایی در رفتار و بازگرداندن آن به حالت اعتدال و به هنجار است. افراط در رفتار، رفتار نا مطلوبی است که  فرد در صدد کاهش فراوانی، تداوم و شدت آن است. مثل سیگار کشیدن، سر پیچی، پرخاشگری و دروغ گفتن. نارسایی در رفتار، رفتاری است که فرد در صدد افزایش فراوانی، تداوم و شدت آن است، مانند تمرین و مطالعه، بهبود رفتارهای اجتماعی و بهبود مهارت های شغلی.

سازمان ها از مجموعه روابط و رفتارهای خاص انسان ها تشکیل می شوند. رفتار کارکنان، تابع نقش ها و انتظارات برآمده از شغل آن ها است. آموزش های شغلی از رسمی ترین شیوه های ایجاد و تغییر رفتار در سازمان به شمار می روند. توجه کردن، میدان دادن، بی اعتنایی ، تشویق و تقدیر، پاداش، رشد و ارتقاء و هم چنین تنبیه و برکناری، از روش های مورد استفاده و مؤثر بر تغییر رفتار کارکنان می باشند. مدیران سازمان ها در انتخاب و استفاده از هر یک از این روش ها، آزاد هستند. اما اتخاذ تصمیم صحیح، منوط به داشتن آگاهی از چگونگی وکیفیت تأثیر و نحوه کاربرد هریک از آن ها می باشد.                                                                 

برای شناخت شیوه های تغییر رفتار، باید ابتدا تعریف تغییر رفتار، ویژگی های تغییر رفتار و موارد استفاده از  شیوه های تغییر رفتار را شناخت...
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 12451 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:206 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل