تحقیق ارتباط با پايگاه داده‌هاي Access در Visual Basic

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع ارتباط با پايگاه داده‌ هاي Access در Visual Basic،
در قالب word و در 95 صفحه، قابل ویرایش.
 

پیش گفتار تحقیق:
مادر عصري زندگي مي‌كنيم كه آن را عصر اطلاع رساني يا قرن ارتباطات ناميده‌ اند، لذا مي ‌توان اذعان نمود كه كامپيوتر بهترين ابزار ارتباطي در آن عصر مي ‌باشد. امروزه كامپيوتر نه تنها به عنوان يك وسيله شخصي يا ابزار گروهي خاص مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بلكه به عنوان يك وسيله ارتباطي مهم در جهان مطرح مي ‌باشد و به همين دليل است كه كاربرد آن روز به روز در جهان گسترش مي‌يابد، به گونه‌اي كه در همه كشورهاي جهان از جايگاه ويژه ‌اي برخوردار مي ‌باشد.

با گسترش كاربرد كامپيوتر در جهان، اين رشته به صورت گسترده‌اي در زمينه‌ هاي مختلف توسعه يافته و هر روز نيز به اين گسترش افزوده مي‌ گردد.

پيشرفت سريع تكنولوژي، به ويژه فن آوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) روز به روز چشم اندازها و افق‌ هاي روشن ‌تري را جهت تسخير قلل علمي، فني و صنعتي و حل مشكلات و مسائل بشر ارائه مي‌ كند و تك تك افراد جامعه را به تلاش مضاعف در كسب مهارت هاي رايانه‌ اي و كاربرد آن ها در ساير علوم ملزم مي‌سازد، به نحوي كه امروزه افراد و جوامع ناتوان در به كارگيري فن آوري هاي جديد رايانه‌ را بي سواد تلقي مي‌كنند. يكي از رشته‌هاي علمي مفيد در زمينه كامپيوتر، كار با پايگاه داده‌ ها و نرم افزارهاي بانك اطلاعاتي است كه در زمينه‌ هاي مختلف تجاري و اداري و وب سايت و ... كاربرد دارد.

از اين نرم ‌افزارهاي مي‌توان به ORACLE، ACCESS SERVER , MS SQL  و MS SQL اشاده نمود.

ACCESS يك نرم افزار بانك اطلاعاتي قوي و آسان است كه بسياري از كاربران بانك اطلاعاتي، تمايل زيادي به استفاده از آن نشان مي‌دهند. در اين پروژه درسي نيز از اين نرم افزار خوب و سودمند بهره گرفته شده است.

زبان برنامه نويسي BASIC نيز به دليل راحتي و آموزش سريع و آسان از گذشته دور مورد استقبال بسياري از كاربران و برنامه نويسان بوده است.

زبان VISUAL BASIC، نسخة تحت ويندوز زبان Basic است كه البته بسيار قوي‌تر و پيشرفته‌تر از نسخة تحت DOS آن عمل مي‌كند و بسياري از برنامه ‌هاي پيشرفته و سطح بالا و پيچيد ه مورد نياز شركت ‌هاي بزرگ به ويژه برنامه‌هاي چند رسانه‌اي (Multi Media) با استفاده از آن نوشته مي ‌شود.

من نيز در اين پروژه درسي از اين زبان قوي كه داراي قابليت ارتباط با بانك اطلاعاتي به نحو مطلوبي است، بهره گرفته ‌ام.

اصل و پايه پروژه من نحوة ارتباط با پايگاه داده‌ها، در يك زبان سطح بالا است كه شامل باز كردن بانك اطلاعاتي، ديدن اطلاعات موجود در بانك اطلاعاتي، ويرايش يا حذف داده‌ هاي بانك اطلاعاتي، ذخيره داده‌ هاي جديد در بانك اطلاعاتي و ليست كردن داده هاي بانك اطلاعاتي طبق خواسته و نظر كاربر مي‌ باشد.

بانك اطلاعاتي برنامه من مربوط به يك فروشگاه نوت بوك مي‌ باشد. در اين فروشگاه علاوه بر خود نوت بوك، كيف نوت بوك، لوازم جانبي نوت بوك يا PC، اجزاء اصلي داخل نوت بوك يا PC و نيز خود PC عرضه مي‌شود.

برنامه VB در اين پروژه طبق Query هاي خاصي كه در ارتباطش با بانك اطلاعاتي ACCESS درخواست مي ‌كند، ليست‌ هاي متفاوتي از اطلاعات آن را به نمايش در مي‌ آورد.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 13933 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 95

حجم فایل:1,185 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل