تحقیق چالش های مسکن و تراكم ساختماني

دسته بندي : مهندسی عمران » ساختمان و سازه
دانلود تحقیق با موضوع چالش های مسکن و تراكم ساختماني،
در قالب word و در 53 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تأثير پوزولان ها بر دوام بتن
اثر دوده سيليس بر دوام بتن
اثر خاكستر بادي  در دوام بتن
گزارشي از كارگاه كرج
بررسي اجمالي مشخصات عمومي برج هاي كوي ليلستان
و ...


بخشی از متن تحقیق:
امروزه در اكثر نقاط دنيا، ساخت و ساز ساختمان با روش هاي گوناگون انجام مي شود. به ويژه در ساختمان هاي كم طبقه، استفاده از مصالحي غير از فولاد و بتن بسيار رايج شده كه اين امر به دلايل مختلفي از جمله صرفه جويي اقتصادي در هزينه و هم چنين در منابع، سبك سازي ساختمان به خاطر مقاومت در برابر زلزله، صرفه جويي و استفاده بهينه از انرژي، استفاده راحت تر و مزاياي بيشتر براي كاربر و …
در اين جزوه به مقالات ارائه شده در سمينارهايي كه در سال هاي 80-81 برگزار شده و بيشتر به مسائل مطرح شده در  مربوط است، اشاره اي خواهد شد.
در ابتدا نگاهي به مقالاتی با عنوان چالش هاي مسكن و تراكم ساختماني از مهندس مسعود معتمدي مي اندازيم. توسعه را فرآيندي متعادل و پيوسته تعريف كرده اند كه نيازمند دگرگوني هاي ساختاري در مقاطع زماني ميان مدت و بلند مدت است. چنين فرآيندي با رشدي پايدار مترادف است و هر نوع حركت مقطعي و پرشتاب ضد توسعه محسوب مي شود و زمينه اي براي برقراري ركودهاي بعدي فراهم مي كند. در واقع جمله فوق، هدف نويسنده را از ارائه مقاله بيان مي كند. رشد پرشتاب در بخش مسكن در سال هاي اخير در كشور تك محصولي مثل ايران، كه اغلب بخش هاي توليدي آن به دليل نبود زير ساخت هاي لازم براي سرمايه گذاري بي رونق مي باشند، مي توانند سبب بي ثباتي و ناپايداري، نوعي وازدگي، كم كاري و بيماري هلندي (منظور مسائل ناشي از فراواني بيش از حد ارز يا هر منبع ديگر در يك جامعه يا به بيان ديگر عرضة مازاد بر تقاضا است) شود. در كشور ما شتاب در سال هاي 60-1359و 75-1374 و 80 – 1378 و ركود در سال هاي 69-1367 و 77-1376 پيش آمده اند.

در ادامه مقاله، رونق يافتن در سال هاي 80-1378 مورد بررسي قرار گرفته است...
دسته بندی: مهندسی عمران » ساختمان و سازه

تعداد مشاهده: 11689 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 53

حجم فایل:198 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 53 صفحه، قابل ویرایش.