تحقیق آموزش صحیح مسئولان از دید نهج البلاغه

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق با موضوع آموزش صحیح مسئولان از دید نهج البلاغه،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
جناب مالك كيست؟
ويژگي ها و نكات برجسته فرمان
نكات قابل توجه
توجه به افكار عمومي جامعه
توجه به روش هاي صحيح ساير نظام ها
چگونگي برخورد با روش هاي مسؤلان سابق
نكات قابل توجه
اهتمام به دستورالعمل ها و بخش نامه ها و نحوة تنظيم آن ها
دولت و حقوق ملت
وظيفه دولت در برابر طبقات موجود در جامعه
دولت و پذيرش صلح
دولت و خون ريزي
نكات قابل توجه
انتقام جوئي خداي بزرگ در خونريزي
ضرورت قصاص و قتل عمد
دولت و پرداخت حقوق كاركنان
دولت و قوه قضائيه
گزينش قاضي
وظايف دولت در برابر قاضي
دولت و بازرگانان
نقش بازرگانان و توليدگران
خيرخواهي براي بازرگانان و توليدگران


بخشی از مقدمه تحقیق:
انگيزه رشد و تكامل، از مهم ترين عواملي است كه همواره موجب تحرك و فعاليت و تحول و پيشرفت و پيدايش تمدن و علوم و فنون و گستردگي معارف و اميد و نشاط در زندگي انسان ها شده است و از اين رو به عنوان اساسي ترين و ارزشمندترين اصل براي جوامع بشري شناخته شده است و اساساً هدف خداوند متعال از آفرينش بشر به صورت موجودي مختار و حامل استعدادهاي گوناگون و متضاد (انا خلقنا الانسان من نطفه امشاج نبتليه) چيزي جز تكامل و عظمت روحي وي و درك مقام يقين نيست.

اسلام عزيز در تمام دستورات در قوانين خود، بيش از هر چيز انسانيت را محور قرار داده است و اصل در برنامه هاي فردي و اجتماعي نيز بايد رشد صفات انساني باشد و اقتصاد ماديات جز وسيله اي جهت هرچه بهتر و سريعتر رسيدن به اين هدف والا نبايد باشد.

از مهم ترين كمبودها و نقائص اصولي و ريشه اي و علل عدم پيشرفت و تكامل جهان اسلام در طول تاريخ كه از همان آغاز پيدايش اسلام به ويژه پس از شهادت حضرت امير المومنين عليه سلام تا قبل از بنيانگذاري جمهوري اسلامي ايران وجود داشته است، عدم استقرار نظام و حكومت اسلامي به رهبري امام معصوم (ع ) و يا ولايت فقيه است كه به اين سبب هيچ گاه مجالي براي به كار بستن و اجراي قوانين و دستورات و اصول و ضوابط حاكميت ارزش هاي اسلامي و مديريت و رهبري جامعه توسط مردان الهي پديد نيامده است.

بديهي است آموزش صحيح مديران و در اختيار قراردادن ابزار مناسب كار باعث پرورش و آماده شدن مديران شايسته مبتكر و خلاق مي شود و برخورداري آنان از ويژگي هاي اخلاقي انساني باعث رشد و تكامل مديريت در سطح كشور خواهد گرديد. يكي از مهم ترين منابع در اين مورد نهج البلاغه مي باشد كه از مهم ترين بخش هاي آن عهدنامه اي است كه حضرت علي (ع) به عنوان يك خط مشي رهبري براي مالك اشتر از فرماندهان لايق و شايسته شان ترسيم فرمودند...
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 14064 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:61 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل