تحقیق تصويرگري براي كودكان

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق در مورد تصویرگری برای کودکان،
در قالب word و در 125 صفحه، قابل ویرایش، شامل:



مقدمه
در اين سوي مصور كردن
ضرورت هاي آفرينش تازه از تصوير و خيال
انديشه هايي دربارة تصويرگري كتاب هاي كودكان
نگاهي به رنگ آميزي و چهره پردازي در تصويرگري كتاب هاي درسي
تصويرگران شعر كودك
پاي صحبت محمد علي بني اسدي
پاي صحبت مهنوش مشيري
پاي صحبت اكبر نيكان پور
پاي صحبت چند تن از تصويرگران كتاب كودك
مراجع
 

مقدمه تحقیق:
هر ساله تعداد زيادي كتاب كودك به چاپ مي رسد كه بيشتر آن ها مصور هستند. طرفداران هنرهاي سنتي و كلاسيك نسبت به اين تصاوير غير قرادادي كه اخيراً در بسياري از اين كتاب ها به چشم مي خورد، عكس العمل منفي نشان مي دهند. برخي از كارشناسان معتقدند كه اين تصاوير بيش از حد به واقعيت مي پردازند و بعضي ديگر آن ها را، تخيلي، انتزاعي و تزئيني مي دانند. البته همه به اين توافق رسيده اند كه ارزيابي هنر در اين نوع كتاب ها بايد با توجه به خواست هاي متنوع و بسيار زياد كودكان دنياي امروز باشد. احتمالاً تصاويري كه به سبك هنرهاي معاصر و با توجه به هنرهاي سنتي ترسيم مي شوند، مورد قبول و تحسين كودكان امروزي قرار مي گيرند. ولي با اين وجود و براي آن كه كودك زيبائي هنر سنتي و معاصر را درك كند، نيازمند كتاب هاي جالبي در هر دو زمينه است. كار تصوير گري يك كتاب را چه خود نويسنده آن كتاب و چه تصويرگر به هرحال بايد بر اساس اصول تصوير سازي باشد تا هم به بيان جنبه هاي ارزشمند داستان كمك نمايد و هم موضوع آن را گسترده سازد. اين مسأله را بايد تقريباً در مورد همة كتاب ها به كار برد. كتاب هاي تصويري انواع متفاوتي دارند و برخي از آن ها، هيچ گونه موضوع يا نوشته اي ندارند.
تصاوير يك كتاب نه تنها بايد زيبائي بخش باشند، بلكه بايد يك طراحي خوب با معنا و پرمحتوا را منعكس سازند، البته وظيفه اي بيش از اين بر عهده دارند. هنرمند تصويرگر چه براي كتاب مصور نقاشي كند و چه براي كتاب هائي كه تصاوير زيادي ندارند، به هر حال بايد براي درك و فهم بيشتر متن و موضوع داستان كودك را ياري دهد. هنرمند بايد صحنه ها و ايده هاي ارزشمند داستان را باز پروري كند، هر تصوير بايد معادل يكي از عقايد و ايده هاي بيان شده در متن باشد.
تصاوير خواننده را تشويق مي كند تا قوة تخيل خويش را به كار بندد و جلوتر از متن داستان پيش رود. چنين مهارتي يكي از اهداف اساسي و قابل تحسين يك هنرمند است. زيرا بيدار كردن و تقويت نمودن قوة تخيل، يكي از عوامل اصلي گسترش ذهن كودك و به اين منظور هنرمند بايد تصاويري با جزئيات كافي ارائه نمايد تا در مفهوم شدن موضوع داستان و بازگو نمودن آن به عنوان راهنما عمل نمايند.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 10291 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 120

حجم فایل:267 کیلوبایت

 قیمت: 53,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 125 صفحه، قابل ویرایش.