پاورپوینت شبانی حضرت محمد (ص)

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود پاورپوینت با موضوع شبانی حضرت محمد (ص)،
در قالب pptx و در 27 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
شبانى و دامدارى
شبانى و اجيرى براى ديگران
شبانی و رسالت
حدیث
محمد صلى الله عليه وآله اجير قريش!!
پی نوشت ها
 

مقدمه پاورپوینت:
شبانى و دامدارى از روزگاران كهن از جمله اشتغالات و حرفه ‏هاى رايج جامعه بشرى به ويژه در اجتماعات بدوى و روستايى بوده است. هر خانواده به طور طبيعى تعدادى، هر چند اندك، دام (گوسفند، گاو، شتر و غيره) با مقاصد اقتصادى و معيشتى نگاهدارى مى ‏كرده و معمولاً نوجوانان و جوانان، آن ها را به چراگاه و مراتع مى ‏برده و شبانگاه به روستا بر مى‏ گردانده ‏اند و حتى گاهى به سبب زيادى دام و فقدان نيروى انسانى كافى در درون خانواده، فرد و يا افرادى را به اجيرى و مزدورى مى‏ گرفته ‏اند و آنان در برابر دريافت دستمزد دامدارى و شبانى مى‏كرده و از گاو و گوسفند و شتر، مراقبت مى ‏كرده ‏اند.

يكى از موضوعاتى كه ناقلان اخبار و سيره ‏نويسان، درباره زندگانى رسول ‏اكرم ‏صلى الله عليه و آله بدان پرداخته و سخنان نسبتاً فراوان در آن باره گفته و احياناً در اين زمينه از حدود ادب خارج شده ‏اند، موضوع چوپانى و شبانى آن حضرت در دوره نوجوانى و جوانى و پيش از بعثت است. از آن احاديث چنان بر مى ‏آيد كه نقالان و قصه ‏پردازان از اين موضوع، اصلى كلى ساخته و پرداخته ‏اند كه بنابر آن، گويا، همه پيامبران و رسولان حق تعالى بايد دوره ‏اى از عمر خويش را به شبانى بگذرانند تا براى تصدى امر خطير رسالت ‏شايستگى يابند!

ما در اين پاورپوینت، موضوع شبانى پيامبران را در چهار عنوان بررسى مى ‏كنيم: 1- اصل شبانى و دامدارى به عنوان وسيله امرار معاش و زندگانى. 2- اجير شدن براى ديگرى به همين هدف و مقصد. 3- چوپانى پيامبران به طور عام و پيامبر اكرم صلوات ‏الله عليه و عليهم اجمعين به طور خاص، براى تمرين و يادگيرى مسؤوليت پيامبرى و تحصيل برخى كمالات روحى و نفسانى. 4-  شبانى پيامبر اكرم براى مكيان و اجير شدن او براى قريش به قصد تأمين معاش و گذران زندگى.
دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 13537 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:1,228 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل