تحقیق تمرکز انرژی خورشیدی برای آب شیرین کن در خاورمیانه و شمال آفریقا

دسته بندي : مهندسی » مهندسی مکانیک
دانلود تحقیق در مورد تمرکز انرژی خورشیدی برای آب شیرین کن در خاورمیانه و شمال آفریقا،
در قالب doc و در 27 صفحه، قابل ويرايش، شامل:

چکیده
مقدمه
جمعیت، اقتصاد و تقاضای آب 
پارامترهای مورد استفاده در محاسبات طرف تقاضا
منابع تجدیدپذیر محدود آب شیرین
تمرکز پتانسیل انرژی خورشیدی برای آب شیرین کن
اشتراک مساعی با تولید برق
نتیجه‌گیری
تقدیر و تشکر


بخشی از ابتدای تحقیق:
این تحقیق، یک سناریوی بلندمدت برای تقاضا از آب شیرین در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) را نشان می‌دهد و این که چگونه ممکن است با استفاده بهتر از منابع آب تجدید پذیر موجود و نمک زدایی آب دریا با انرژی خورشیدی، پوشش داده شود. رشد جمعیت و اقتصاد، افزایش شهرنشینی و صنعتی شدن و منابع طبیعی آب آشامیدنی در خاورمیانه و شمال آفریقا به طوری محدود است که منجر به کسری جدی آب شیرین در بسیاری از MENA شده است. زیرساخت‌های مدرن برای توزیع آب، بهبود بهره‌وری استفاده و مدیریت آب بهتر است در اسرع وقت تأسیس شود. 
با این حال، حتی این تغییر می‌تواند علی رغم سختی به طور  قابل ملاحظه‌ ای، بهره‌ برداری از منابع آب‌ های زیرزمینی را تحت پوشش قرار داده و مقدار آن را کم کند. در نتیجه، افزایش استفاده از آب دریای نمک گیری شده به منظور حفظ یک سطح معقول از منابع آب غیر قابل اجتناب است. نمک زدایی از آب دریا، بر اساس سوخت‌ های فسیلی است و نه پایدار است و نه از لحاظ اقتصادی امکان پذیر است. 
در یک چشم انداز بلند مدت، به طور فزاینده‌ ای با توجه به قیمت سوخت به یک کار گران قیمت و کمیاب تبدیل شده است. یک جایگزین پایدار برای سوخت‌ های فسیلی در مقیاس بزرگ برای آب شیرین کن تمرکز بر انرژی خورشیدی (CSP) است. CSP می‌تواند به حل این مشکل کمک کند، اما با توجه به شرایط بازار باید فوراً به منظور دست یابی به میزان لازم، تولید آب شیرین شروع شود...

دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک

تعداد مشاهده: 12831 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:336 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل