تحقیق شیمی سبز

دسته بندي : مهندسی » مهندسی شیمی
دانلود تحقيق در مورد شیمی سبز،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ويرايش، شامل:

مقدمه
شیمیدان سبز چیست؟
تاریخچه شکل‌ گیری شیمی سبز
اصول دوازده‌ گانه شیمی سبز
دست آوردهای شیمی سبز
نتیجه ‌گیری


مقدمه تحقيق:
حفظ و نگهداري محيط زيست و منابع طبيعي، يكي از مهم‌ ترین چالش‌ هایی است كه بشر در آستانه قرن بيست و يكم با آن مواجه است و اين در حالی است كه لزوم بهبود سطح استانداردهاي زندگي در كشورهاي در حال توسعه، اهميت خود را از دست نداده است. در این خصوص بخش صنعت به دليل آن كه می‌ تواند در بهبود استانداردهاي زندگي نقش عمده‌ای داشته باشد و نيز آثار زيست محيطي آن مهم است، بسيار مورد توجه است.

زیرا برخی از این مواد و فرآیندهای شیمیایی که برای ساخت آن‌ ها استفاده می‌ شود، به محیط زیست و سلامت انسان‌ ها صدمه می‌ زند. به گونه‌ ای که بعضی از این مواد به سادگی به چرخه طبیعت باز نمی‌ گردند و سال‌ های زیادی به صورت زباله‌ های بسیار آسیب‌ رسان و همیشگی در تربیت می‌ مانند.

دیگر برای شیمیدان‌ ها، افزایش تولید و کاهش قیمت محصولات مختلف با توجه به محدودیت‌ های ایجاد شده در زمینه ضایعات و سمیت محصولات ممکن نیست.

به دلیل ایجاد آلودگی باعث شده تا دانشمندان، نگاهی جدید به شیمی داشته باشند. به این معنی که علاوه بر توجه به قیمت و بازدهی ‌باید سلامتی انسان و صدمات محیطی نیز در مواد و فرآیندهای مورد استفاده، جهت تولید، در طول مدت ساخت و پس از ساخت در نظر گرفته شود که این رویکرد جدید به عنوان شیمی سبز یاد می‌شود...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی شیمی

تعداد مشاهده: 15868 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:48 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل