تحقیق محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق در شرکت خزر برق براساس مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق با موضوع محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق در شرکت خزر برق بر اساس مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر،
در قالب doc و در 161 صفحه، قابل ویرایش.



چکیده تحقیق:
بنگاه ها به دنبال راهی هستند تا با ایجاد مزیت رقابتی و کاهش هزینه های تولید، در بازار های هدف نسبت به رقبا سهم بیشتری داشته باشند. مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر، ابزار مناسبی بود که در سال 1985 برای ارزیابی و تعیین حوزه های کسب و کار معرفی شد. این مدل کمک می کند تا تحلیل دقیق تری از سازمان ها و شرکت هایی که توان ایجاد ارزش و مزیت رقابتی را دارند، داشت.
زنجیره ارزش مجموعه‌ای از عملیات هایی است که در یک صنعت به صورت زنجیرگونه انجام می پذیرد تا به خلق ارزش منجر شود. محصولات از میان حلقه های این زنجیره عبور می کنند و در هر حلقه ارزشی به محصول نهایی افزوده می گردد.
معمولاً، هر حوزه کسب و کاری می بایست یک زنجیره ارزش داشته باشد، به این معنی که شرکت های متنوع (از لحاظ نوع کسب و کار)، چندین زنجیره ارزش دارند که به طور افقی یا عمودی با هم ارتباط دارند یا اگر استراتژی تنوع، خطوط کسب و کاری مستقل از هم را ایجاد نماید. از این مدل می‌توان برای دسته‌بندی و شناسایی فعالیت ها و محاسبه میزان افزایش ارزش افزوده هر فعالیت استفاده کرد. اگر شرکتی بتواند در شناسایی و تحلیل فعالیت های ارزش زای تولیدی به درستی عمل کند و آن را مدیریت کند، در این صورت می تواند میزان تاثیر هر فعالیت در فازهای تولید را محاسبه و جهت حذف یا توسعه فعالیتی خاص با آگاهی کامل از وضعیت موجود و نتیجه آتی اقدام نمود..
در این تحقیق بر مبنای مدل پورتر فعالیت های ارزش زای شرکت خزر برق در دو بخش اصلی و فرعی شناسایی و هزینه های فعالیت ها در هر فاز و مجموع آن ها و همچنین میزان ارزش افزایی هر فعالیت و هر فاز و در نهایت در انواع محصولات این شرکت به طور جداگانه دقیق محاسبه می گردد. شرکت خزر برق می تواند از نتایج به دست آمده در اصلاح فرآیند تولید و تغییر در میزان تولید انواع محصولات و همچنین بازنگری در بخش های فروش و خدمات پس از آن، استفاده نماید.
کلمات کلیدی: زنجیره ارزش مایکل پورتر-هزینه یابی بر اساس فعالیت-استراتژی تنوع-حوزه های کسب و کار-ارزش افزوده
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 14545 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 161

حجم فایل:550 کیلوبایت

 قیمت: 53,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل