تحقیق مقايسه بهداشت رواني دانشجويان سيگاري و غير سيگاري در دانشگاه

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع مقايسه بهداشت رواني دانشجويان سيگاري و غير سيگاري دانشگاه مشهد،
در قالب word و در 187 صفحه، قابل ویرایش.



مقدمه تحقیق:
در هر جامعه­ اي، نيروي فعال و جوان به عنوان يكي از ذخاير و سرمايه­ هاي آن جامعه محسوب و مطرح مي­ باشد و در عمل نيز چرخه­ فعاليت ­هاي مختلف پيكره اجتماع به طور مستقيم و غيرمستقيم متكي به نيروهاي فوق است كه متاسفانه قشر وسيعي از جوانان و نوجوانان ما اكنون گرفتار سيگار شده­ اند كه آنان را در كام خويش فرو مي ­برد و توان حركت و فكر را از آنان مي­گيرد و هستي را از آن­ ها ساقط مي كند.

۱ - بالاترين رقم سنی معتادان در ايران را افراد ۲۷ - ۲۱ساله تشكيل می ­دهند.
۲ - افرادی كه به انواع سيگار اعتياد پيدا كرده­ اند، اغلب اولين تجربه ­شان را به صورت تفريحی و در دوران نوجوانی با کشیدن سیگار شروع كرده­ اند.
۳ - تشخيص رفتارهای آشكار دوره نوجوانی از رفتارهای ناشی از مصرف سيگار دشوار است.
۴ - نوجوانانی كه از بودن در خانواده­ شان احساس رضايت داشته ­اند و روابط صميمی بين اعضای خانواده وجود داشته ­است، كمتر به دنبال سيگار، الكل و انواع مخدرها بوده ­اند.


يكی از مشكلات عمده ­ای كه نسل جوان جامعه با آن رو به روست، خطر گرايش به مصرف سیگار است. از آن جا كه مصرف اين گونه مواد (انواع سيگارها، قرص ­ها، مخدرها و...) در بين جوانان و نوجوانان رو به افزايش است، وظيفه والدين، مربيان و ساير نهادهای اجتماعی و آموزشی برای آگاه ساختن قشر جوان از عواقب مصرف سيگار به مراتب سنگين­تر از قبل می­ شود. با توجه به اين موضوع، والدين و مربيان بايد سعی كنند با استفاده از روش­ ها و آموزش ­های لازم، بچه ­ها را از همان دوران كودكی و پيش نوجوانی با آثار زيان بار مصرف سيگار و اثرات و پيامدهای ناشی از آن بر جسم و روان شان مطلع سازند.
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 13998 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 187

حجم فایل:182 کیلوبایت

 قیمت: 63,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل