تحقیق بررسی مقایسه اخبار مربوط به زنان در دو سایت بی بی سی فارسی و واحد مرکزی خبر

دسته بندي : علوم انسانی » علوم سیاسی
دانلود تحقیق با موضوع بررسی مقایسه اخبار مربوط به زنان در دو سایت بی بی سی فارسی و واحد مرکزی خبر با تأکید بر نظریه برجسته سازی در نیمسال اول سال 1387،
در قالب word و در 139 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
پایگاه های اطلاع رسانی در عصر ارتباطات و اطلاعات یکی از مهم ترین ابزارهای دسترسی به اهداف تلقی می شوند. از این رو پس از سال 1990 تأسیس و راه اندازی سایت ها، صورت گرفت و سازمان های ارتباطی همراه با مقوله مدیریت، آن هم از طریق مطالعه و پیدا کردن قواعد ، تشکیل شد.
کارشناسان سایت های ارتباطی را مسیر هایی می دانند که از طریق آن ها پیامی به مخاطبان می رسد. با این مفهوم، رسانه باید تا حد مطلوب به مثابه گذرگاهی بی مقاومت برای پیام ها عمل کند.
یکی از مسائل بسیار مهمی که همواره نقش و جایگاه آن در سایت های خبری کشور مان وجود دارد، عدم پرداختن به مسائل نیمی از جمعیت کشور یعنی زنان بوده است. زنان جامعه ما ، علاوه تبعات مسائل و مشکلات عمومی کشور را تحمل می کنند و با مسائلی روبه رو هستند که دقیقا مربوط به خود آنان است و در شرایطی که ما کودکان، نوزادان و یا زنان را به عنوان قشرها و گروه هایی می شناسیم که مسائل خاص خود را دارند و برای آنان سایت های خاصی باید معرفی و تعریف کنیم، این دیدگاه غیر منطقی است که مسائل مبتلاء به زنان را فقط و فقط ناشی از مشکلات عمومی کشور بدانیم. واقعیت این است که از ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی، خانوادگی و ... تنها زنان در کفه برابر با مردان قرار ندارند ، بلکه به دلیل جنسیت خود همواره حقوق آن ها زیر پا گذاشته می شود.
وسایل نوین ارتباطی مانند سایت های خبری با گزارش جریان رویدادهای محیط زندگی و بررسی و بیان اندیشه ها و عقاید انسانی در توسعه و تحکیم مراودات اجتماعی و بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ افراد، نقش بسیار مهمی برعهده دارند. در محیط وسیع زندگی بشری هر لحظه وقایع گوناگونی روی می دهد. پاره ای از وقایع مانند جنگ ها، انفجارها، آتش سوزی ها، طوفان ها و زمین لرز ه ها جنبه مادی دارند و بعضی دیگر مثل اعلامیه های سیاسی، نطق های پارلمانی ، اظهار نظرهای فلسفی و مسلکی دارای جنبه معنوی هستند...
دسته بندی: علوم انسانی » علوم سیاسی

تعداد مشاهده: 10674 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 139

حجم فایل:102 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب و کاربردی جهت استفاده دانشجویان رشته علوم اجتماعی و علوم ارتباطات.



     


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 139 صفحه، قابل ویرایش.