تحقیق بررسی میزان کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان دوره دبیرستان در پیشرفت تحصیلی

دسته بندي : علوم انسانی » علوم کتاب داری
دانلود تحقیق با موضوع بررسی میزان کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان دوره دبیرستان در پیشرفت تحصیلی،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
بیان مساله
اهداف پژوهش
بیان مساله
پیشینه تحقیق
خانواده
مدرسه
كتابخانه هاي عمومي
آزمودني هاي پژوهش
تجزیه و تحلیل داده ها 
نتیجه گیری 
پیشنهادات
منابع
ضمایم


مقدمه تحقیق: 
میزان مطالعه و گرایش به خواندن، از مهم ترین شاخص های رشد و توسعه است. مطالعه، یکی از عوامل موثر برای شکوفایی استعدادهای بالقوه انسانی برای رسیدن به کمال است. در پرتو مطالعه، انسان می تواند با عقاید و افکار گذشتگان آشنا شود و راه خیر و صلاح را از راه فساد تشخیص دهد. مطالعه، عامل موثری برای جلوگیری از تک بُعدی فکر کردن است و زمینه پرورش استعدادهای بشر را در ابعاد مختلف فراهم می کند. 

 اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی و جایگاه والای کتاب، بر کسی پوشیده نیست. کتاب از دید باز یکی از مهم ترین ابزار آگاهی و بصیرت به شمار آمده است. یکی از معیارهای سنجش رشد فرهنگی و فکری هر ملت و کشوری در تعداد کتابخانه ها، کتابفروشی ها، کتاب های چاپ شده و کتاب خوان های آن جامعه است. کتابخوانی و بالا بودن میزان مطالعه در جهان یکی از شاخص های توسعه یافتگی و رشد شناخته است. 

با نگاهی اجمالی به پیشرفت کشورهای توسعه یافته، در می یابیم که تحولات عظیم فرهنگی، اقتصادی و صنعتی آنان، مرهون توجه خانواده و نظام آموزشی به مطالعه و پژوهش، توسعه و کتابخانه ها، ایجاد فرهنگ مطالعه و ... می باشد. اما با درنظر گرفتن سابقه درخشان تاریخی و دینی کشورمان، میزان رویکرد افراد به کتاب و کتابخوانی در مقایسه با سایر جوامع در سطح پایینی قرار داد و باید اقداماتی برای ایجاد راه های مناسب ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در کشور ما فراهم آید. عادت به مطالعه مستمر و مفید، به خصوص برای جوانان یک نیاز اساسی در آموزش و پرورش کشور است و لازم است اولیاء دانش آموزان و مسئولان دبیرستان ها دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت با هدف به هنگام کردن اطلاعات خود و آشنایی با یافته های پژوهشی محققان و متخصصان در این امر مهم اقدام نمایند. یافتن راهی مناسب برای آموزش اولیاء با شیوه های تخصصی و ترغیب و تشویق دانش آموزان به مطالعه کتب غیردرسی امری ضروری به نظر می رسد. 
دسته بندی: علوم انسانی » علوم کتاب داری

تعداد مشاهده: 14362 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:191 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل