تحقیق معماری مدرن متعالی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع معماری مدرن متعالی،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
الگوی شهر طراحی شده لوکوربوزیه
مدرنیسم بین الملل
معماری ارگانیک
کارکردگرایی
معماری فلسفی
و ...


بخشی از متن تحقیق:
با پایان جنگ جهانی اول و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان، گرایش به معماری مدرن افزایش پیدا کرد. لذا استفاده از تکنولوژی روز، مصالح مدرن، پیش ساختگی، عملکرد گرایی و دوری از سبک های پر زرق و برق و تاریخی، مورد توجه قرار گرفت. در این دوره معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی، در اقصانقاط گیتی گسترش یافت. 

در این دوران، معماران مدرن به دو دسته تقسیم شدند. عده ای مانند میس وندروهه و لوکوربوزیه سعس در قطع کردن وابستگی های معماری مدرن به گذشته و تاریخ گرایی داشتند، به جای آن آن ها خواهان جایگزینی تکنولژی و عملکرد به عنوان منبع الهام معماری شدند و گروهی دیگر مانند فرانک لوئید رایت و آلوار آلتو خواهان استفاده از امکانات مدرن برای رسیدن به یک همگون با طبیعت بودند. 

براساس نظریه فکری سبک مدرن متعالی، ساختمان باید فاقد هر گونه خصوصیات منطقه ای، شهری، محله ای و آب و هوایی باشد، همان گونه که تولیدات صنعتی مانند اتومبیل، هواپیما، یخچال، رادیو و دیگر تولیدات فاقد هر گونه خصوصیات منطقه ای هستند.  

این گفته میس وندروهه که کمتر بیشتر است، یعنی ساختمان باید فاقد هر گونه تزئینات و اجزاء اضافه باشد، مشخصه سبک میس وندروهه و در نهایت، مشخصه سبک بین المللی او بود ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 13153 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:98 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل