تحقیق تاريخچه زبان و ادب فارسی

دسته بندي : علوم انسانی » ادبیات
دانلود تحقیق با موضوع تاريخچه زبان و ادب فارسی،
در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش، شمل:

مقدمه
فرهنگستان زبان و ادب فارسی
سه فرهنگستان دیگر عبارت اند از
اهداف
منبع


بخشی از متن تحقیق:
زبان فارسي، زبان بين المللي عرفان است. چه بسيار عارفاني كه از ترك و عرب و هندي كتاب هاي عرفاني خود را به فارسي نوشته اند. مكتب‌ تصوف‌ هندوايراني‌ كه از طريق‌ ايران‌ به‌ آسياي‌ غربي‌ و حتي‌ شمال‌ آفريقا نشر يافت‌، بيشتر كتاب ها و متون خود را به‌ نثر يا شعر فارسي‌ نوشته‌ شده‌ و زبان‌ تصوف‌ در شبه‌ قاره‌ي هند و حتي در ميان تركان همواره‌ فارسي‌ بوده‌ است‌. 

زبان فارسي به گنجينه‌اي كهن و پربها و پر از در و گهر تشبيه شده است و هم چون معدني سرشار از گران‌بهاترين گنجينه‌هاي زمين در دل زمان است. زبان و ادبيات فارسي و ميراث اين زبان توانمند با گنجينه‌اي بي‌نظير و معناي عميق پرچمدار عرفان، فرهنگ، اخلاق و زيباشناسي به پهناي جهان بوده و در طول تاريخ پيدايش خود، انديشمندان و انسان‌هاي بي‌شماري را از اقوام گوناگون از شرق و غرب جهان شيفته خود كرده است. 

در طول تاريخ سترگ اين تمدن كهن زنده، زبان و ادب فارسي مورد توجه بسياري از عالمان ، محققان، نويسندگان، شرق شناسان و ايرانشناسان بزرگ جهان قرار گرفته، به طوري كه در تمدن و ادبيات عرفانيش مسحورو هضم شدند و آثار بزرگي را از خود به يادگار گذاشته اند. شخصيت هاي چون: ر. گيرشمن، تاريخ ادبي ايران/ تاليف ادوارد براون، نور و ظلمت در تاريخ ادبيات ايران/ ميخائيل. اي. زند، ايران و بابر/ ويليام ارسكين، ادبيات كلاسيك فارسي/ آرتورجان آربري و تاريخ ادبيات فارسي/ تاليف هرمان اته نمونه هاي كوچكي از اين رهاورد شيفتگي است ...
دسته بندی: علوم انسانی » ادبیات

تعداد مشاهده: 10843 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:68 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.