گزارش کارآموزی در كارخانه كاشي مريم

دسته بندي : کارآموزی » صنایع
دانلود گزارش کارآموزی در كارخانه كاشي مريم،
در قالب word و در 168 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه گزارش کارآموزی:
تمدن کهن ايران زمين، سهم بزرگي در تکامل فرهنگ و تمدن بشري داشته است. سفال هاي به دست آمده از کاوش هاي باستان شناسي بر قدمت چندين هزار ساله هنر و صنعت سراميک در اين مرز و بوم گواهي مي دهند. به طوري که در بررسي تاريخ تکامل صنعت سراميک در جهان، اذعان شده است که استفاده از چرخ کوزه گري در سرزمين ايران به حدود هزاره پنجم و کاربرد لعاب به هزاره دوم قبل از ميلاد باز مي گردد. 

گرچه قرون ششم و هفتم هجري را دوره اوج شکوفايي و عصر طلايي هنر و صنعت سراميک در ايران ناميده اند، اما تا چند قرن پس از آن و پيش از انقلاب صنعتي اروپا نيز شکوه و عظمت خود را حفظ کرد. اين صنعت هم چون ديگر صنايع در ايران نتوانست دوره گذار به توليد انبوه صنعتي را به خوبي طي کند. به عنوان مثال پيش از آغاز به کار اولين کارخانه کاشي در سال 1339، توليد به صورت دستي انجام مي گرفت و تعداد کارخانجات کاشي پيش از انقلاب از انگشتان يک دست تجاوز نمي کرد. 

سابقه تاريخي، ذخائر مناسب مواد اوليه و هم چنين توجه و همت دست اندرکاران اين صنعت در دو دهه اخير و به خصوص راه اندازي کارخانجات متعدد در چند سال گذشته، رشد چشمگيري در کميت و کيفيت کاشي در ايران بوجود آورده است، به طوري که توليد امروز کاشي به مرز يک صد ميليون متر مربع نزديک شده و روز به روز در حال افزايش مي باشد. چنين پيشرفت هايي توجه بيش از پيش به منابع مطالعاتي و افزايش آگاهي هاي علمي و تخصصي در اين زمينه را مي طلبد. 

در اين راستا شركت كاشي مريم در 5 كيلومتري شهر ميبد، شهر كهن دژ ايران، شهر سفال هاي رنگارنگ و ماندگار، در سال 1381 در زميني به مساحت 25 هكتار، فعاليت خود را با تعهد والاي سرمايه گذاران، مديران و كارشناسان مجرب صنعت كاشي آغاز كرد.
دسته بندی: کارآموزی » صنایع

تعداد مشاهده: 14334 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 170

حجم فایل:5,208 کیلوبایت

 قیمت: 41,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 168 صفحه، قابل ویرایش.