تحقیق استکبار جهانی و سفسطه دموکراسی

دسته بندي : علوم انسانی » علوم سیاسی
دانلود تحقیق در مورد استكبار جهاني و سفسطه دموکراسی،
در قالب word و در 40 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
يكي ازتناقض هاي دنياي ما اين است كه همه از دمكراسي ملي خود صحبت مي كنند وكسي نيست كه ازدمكراسي بين دولتها و ملتها سخن بگويد .اگر هر عضو خانواده اي از دمكراسي نوع خود صحبت كند بدون اينكه دمكراسي در بين آن خانواده وجود داشته باشد سرنوشت چنين خانواده اي چه خواهد بود ؟ در جامعۀ بشري نيز اگر به فرض ،درهمۀ ملتها دمكراسي مود علاقه خود را پياده كنند ولي ميان خود دمكراسي نداشته باشند ،چنان نظام جهاني چيزي جزيك سيستم ستم گرانه و عقب مانده نخواهد بود .
امروز دمكراسي به عنوان مردم سالاري ، در خود جوامع غرب رو به انحطاط است و در سطح بين المللي ، دمكراسي و برابري در مقابل قانون وجود ندارد .«نظام جهاني و رابطۀ بين اللملي » با همۀ سازمانهاي خودكه از پايان جنگ جهاني دوم به وجود آمده،به طور كلي يك سيستم«پدر سالاري» به معني ديكتاتوري و زورگوئي آن است و نه يك سيستم دمكراسي به معني مشاركت ،آزادي و مردم سالاري.
چطورمي توان درسطح ملي از « دمكراسي » غرب به عنوان مردم سالاري صحبت كرد ، وقتي كه رابطۀ بين دولتها براساس نابرابري پايه گذاري شده است ونفاق ،تفرقه ، آشوب و تهمت و شخصيت كشي تحت لواي  دمكراسي دردستورروزمسكبران قراردارد.قرآن كريم مي فرمايد:استكبار از صفات شيطان ( سورۀ بقره ، آيۀ 34) ، از صفات كفار ( سورۀ جاثيه ، آيه 31 ) و از صفات قوم گرائي و وسعت طلبي يهود ( سورۀ بقره ، آيۀ 87 ) است و دانشجويان علوم سياسي و اجتماعي امروز ، وجود اين صفات را به خوبي مي توانند در آثار متفكران سياسي غرب مانند ماكياولي و هابس ملاحظه كنند و خصايص مربوط به آنها را در ادبيات معاصر مربوط به صهيونيسم مشاهده كنند .خاطرات بازيگران سياسي دورۀ ما،مانند هنري كيسينجر درسطح خارجي و دلالان سياسي طاغوت درسطح داخلي ، مي توانند اسنادي در تعريف و تبيين اين ذات استكبار باشد.به طوركلي ، ادبيات مربوط به استكباردر حال فزوني است و اين فرصتي است براي دانشجويان و علاقمندان به درك و فهم روابط معاصربين اللملي .
در چند هفتۀ اخيردرآمريكا ، كتابي به قلم پطروس غالي ديپلمات مصري و دبير كل سابق سازمان ملل درمورد روابط آمريكا با اين سازمان بين اللملي منتشر شده است . محتواي اين كتاب  بيشتر در مورد حمايت اوليۀ آمريكا از انتخاب اين ديوان سالار مصري به بزرگترين منصب سازمان ملل در سال 1991 و سپس مخالفت واشنگتن براي انتخاب مجدد او در سال 1996 به اين سمت است  توضيح اينكه « غالي»، تحصيلات خود را در دانشگاههاي مصر و پاريس به اتمام رسانده و سالها درامور سياسي ، اقتصادي و حقوقي آن كشور فعاليت داشته است . «غالي»از طرف واشنگتن و قاهره و بنا به توصيۀ حسني مبارك رييس جمهور مصر و موافقت جرج بوش رييس جمهور وقت آمريكا ، نامزد دبير كل اين سازمان بزرگ بين المللي شد...
دسته بندی: علوم انسانی » علوم سیاسی

تعداد مشاهده: 11567 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:114 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل