تحقیق طرح اکتشافی مقدماتی طلا و کانی های پلی متال همراه

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معدن
دانلود تحقیق با موضوع طرح اکتشافی مقدماتی طلا وکانی های پلی متال همراه،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
معرفی ماده معدنی 
موقعیت جغرافیایی و راه دسترسی 
شرایط اقلیمی و محیطی 
وضعیت توپوگرافی 
زمین شناسی عمومی منطقه 
زمین شناسی محدوده مورد اکتشاف 
زمین شناسی ساختمانی 
شرح عملیات پیشنهادی 
هزینه های پیشنهادی 
جدول زمان بندی عملیات پیشنهادی 
توجیه اقتصادی 


بخشی از متن تحقیق:
معرفی ماده معدنی:
 طلا 
طلا با خصوصیات فیزیکی همچون وزن مخصوص 33/19 گرم بر سانتی مترمکعب، نقطه ذوب 76/1064 سانتی گراد، نقطه جوش 2700 درجه و سختی 5/2 تا 3 در مقیاس موس، دارای عمده ترین مصرف در جواهرات، دندانپزشکی و صنایع الکترونیک است ویژگی منحصر طلا قابلیت چکش خواری و شکل پذیری آن است.
طلا با عدد اتمی 79 در جدول تناوبی عناصر، در گروه مس (مس، نقره، طلا) و در ردیف چهارم بین پلاتین، جیوه قرار دارد. طلا دارای 114 ایزوتوپ با عدد جرمی 192 تا 206  می باشد که تنها ایزوتوپ پایدار آن Au197 است طلا عنصری سیدرفیل و تا اندازه ای کالکوفیل است و از نظر شیمیایی یکی از کم فعالیت ترین فلزات به شمار  می آید.
کمپلکس های بی سولفیدی و کلریدی به عنوان حمل کننده های طلا در سیستم های گرمابی شناخته شده اند. دلیل این امر رخداد متداول کلروگوگرد در محلول های گرمابی و پایداری ترمودینامیک ترکیب آن هاست.
در دماهای بالاتر از 300 درجه سانتیگرادT طلا عمدتاً به صورت کمپلکس های کلریدی حمل می شود که شناخته شده ترین کمپلکس کلریدی طلا، Aucl2 است. کمپلکس های کلریدی در PH اسیدی تا خنثی، محلول فقیر از شرایط اکسیدان، حرارت بالا و غنی بودن سیال ازNacl ، KCL ،HC بسیار محلول هستند. جهت نهشت کمپلکس های کلریدی، کاهش حرارت، شرایط احیایی، کاهش مقدار F و افزایش SH2 لازم می باشد.
در دمای پایین تر از 300 درجه، کمپلکس های حمل کننده طلا غالباً بی سولفیدی از جمله کمپلک سهای Au(SH) ،HAU(SH)2 ،Aus(SH)2 میباشند. کمپلکس Au(SH) در شرایط اسیدی و بقیه کمپلکس ها در شرایط خنثی دارای بیشترین حلالیت است...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معدن

تعداد مشاهده: 13489 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:18 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل