تحقیق ریاضیات و صنعت

دسته بندي : علوم پایه » ریاضیات
دانلود تحقیق با موضوع ریاضیات و صنعت،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ابتدا درباره نقش رياضي در دنيا چند سطري مي نويسيم.

رياضيات نقشي بسيار مهم در دنيا دارد. براي اينكه ما اگر بخواهيم هر كاري را كه انجام دهيم، بايد حساب كنيم كه آن كار درست است يا غلط. مثال: اگر يك فضانورد هنگامي كه مي خواهد به فضا برود بايد ابتدا قد، وزن، ضربان قلب و تمام اين ها را اندازه گيري و سپس با استفاده از معاملات رياضي حساب كند كه آيا او توانايي به فضا رفتن را دارد يا اينكه نه يا ميزان سوختي را كه سفينه ي او تا فضا مصرف مي كند، با استفاده از معاملات رياضي محاسبه مي كند. خوب حال مي خواهيم ببينيم رياضي چه نقشي در صنعت دارد.

رياضيات و صنعت قطعات سازي:
به نام و ياد خداوند باري تعالي آغاز مي كنيم.
رياضيات در هر چيزي كه در دنيا است، دخالت فراواني دارد. چرا كه هر چيزي را كه بخواهيم بسازيم يا اينكه حمل كنيم بايد حساب كنيم كه ببينيم آيا مي شود يا اين كه نه.

نقش رياضي در صنعت خودرو سازي اين است كه اگر بخواهيم يك قطعه از خودرو را بسازيم بايد از محاسبات رياضي استفاده كنيم. براي مثال:

براي ساختار سر سيلندر ماشين، بايد چه كار كنيم و چه محاسباتي را انجام دهيم.
براي ساخت يك سر سيلندر ماشين، بايد ابتدا فلزاتي را با هم تركيب كنيم. بايد حساب كنيم كه آلياژهاي مربوط را به چه نسبتي با هم تركيب كنيم. كه فلزي كه به دست مي آيد و قالب ريزي مي شود، آيا مقاومت فشارهايي ناشي از قدرت موتور را دارد.

به مرحله ي قالب ريزي مي رسيم: در اين مرحله براي قالب ريزي بايد حساب كنيم كه چه مقدار از فلز مذابي را كه به دست آمده است در قالب بريزيم كه قطعه با محاسباتي كه ما كرده ايم، درست از كار درآيد.

بعد از ساخت قطعه به مرحله ي تراشكاري مي رسيم كه قطعه بايد تراشكاري برود و در تراشكاري جاي لوازم سرسيلندر تراشيده شود.

در تراشكاري، تراشكار سرسيلندر خام را با استفاده از محاسباتي كه انجام داده است، رويش نقشه و طرح را كشيده و زير دستگاه مي گذارد. تا جاي قطعات كه روي سرسيلندر بسته مي شود تراشيده شود اندازه محاسبات به كامپيوتر داده مي شود و دستگاه تراش مشغول تراش مي شود.
تراشكاري تمام شده است و سر سيلندر خودرو آماده آن است كه به خودروسازي ارسال شود و آماده استفاده است.

يك سرسيلندر كامل متشكل از:
1) ميل سوپاپ
2) استكال تايپيت
3) كاسه نمد
4) شيم سوپاپ
5) سوپاپ
6) گيت و فنر

لازم به ذكر است كه هر كدام از اين نياز به مراحل ساخت و آماده شدن هستند و بايد براي ساخت آن ها از محاسبات رياضي استفاده شود تا هر كدام به اندازه هاي متعادل، استاندارد درآيد.
مرحله ي جمع كردن سر سيلندر با استفاده از لوازمي كه نام برده شد:
در اين مرحله مكانيك بايد با استفاده از اندازه گيري و محاسباتي كه انجام مي دهد (وسايل اندازه گيري كليس) سرسيلندر را طوري جمع كند كه بتواند كارايي لازم را در موتور اتومبيل داشته باشد. مرحله آخر سرسيلندر، را روي موتور بسته و آماده ي بازدهي است...
دسته بندی: علوم پایه » ریاضیات

تعداد مشاهده: 13985 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 5

حجم فایل:31 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل