تحقیق روابط زناشویی

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق در مورد روابط زناشویی،
در قالب word و در 65 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
چگونه مي توانيم براي استحكام خانواده خود شرايط و فضاي مناسبي به وجود آوريم؟

1- نقش هاي شوهر نسبت به زن: 
1: محبت ابتدايي نسبت به همسر- محبت بين زن و مرد در صورتي مطلوب و كامل است كه ابتدا توسط شوهر اظهار شود. در مقابل اين اظهار محبت، معمولاً عكس العمل زن، يك ارتباط متقابل توأم با محبت فراوان و گسترده است. اگر شوهري انتظار داشته باشد كه همسرش نسبت به او ابراز محبت و علاقه بكند، بدون آنكه خود او در اين كار پيشقدم شود، در ايجاد يك زندگي مطلوب و توأم با صميميت عاطفي موفق نخواهد بود. 

2: احترام به همسر-  مرد بايستي به همسر خود، بخصوص در حضور ديگران احترام بگذارد. اين احترام بايد توأم با صميميت و مهرباني باشد. زن نيازمند دريافت محبت و احترام از شوهر است ، به ويژه هنگامي كه در حضور دوستان و آشنايان قرار داشته باشد. اين امر باعث مي شود كه زن از داشتن شوهر احساس افتخار و سربلندي كند و اين احساس، شوق او را به زندگي زناشويي ، و آمادگي وي را براي گذشت و بردباري در برابر محروميت ها و سختي هاي احتمالي بيشتر مي كند. 

3: خوشرويي و خوش خلقي- مرد چون از قدرت جسمي و فيزيكي بيشتري نسبت به زن برخوردار است بايد مراقبت كند در مواقع ناراحتي و خشم، تندي ها و سخت گيري هاي بيجا نداشته باشد. بر عكس، او بايد در ايجاد يك فضاي آرام، صميمي و اطمينان بخش در محيط خانواده خود بكوشد. بدخلقي شوهر در خانواده باعث دلزدگي همسر و ديگر اعضاي خانواده خواهد شد. اين امر كاهش نفوذ گفته ها و دستورهاي مرد بر روي آنان را به همراه دارد و در روند شكل گيري خصوصيات رواني و تربيتي كه از نقش هاي بسيار مهم خانواده است ، ايجاد اختلال و مشكل مي كند ...
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 14210 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:305 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل