تحقیق فرار از خانه

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق در مورد فرار از خانه،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مسئله شناسي فرار از خانه:
1-1) تعريف فرار:
فرار از خانه و اقدام به دوري و عدم بازگشت به منزل و ترك اعضاي خانواده، بدون اجازه از والدين يا وصي قانوني خود، در واقع نوعي واكنش نسبت به شرايطي است كه از نظر فرد نامساعد، غيرقابل تحمل و بعضاً تغيير ناپذير است. اين عمل معمولاً به عنوان يك مكانيسم دفاعي به منظور كاهش ناخوشايندي و خلاصي از محرك هاي آزار دهنده و مضر و دستيابي به خواسته هاي مورد نظر و عموماً آرزوهاي دور و دراز انجام مي‏ شود.

امروزه در اكثر كشورهاي جهان، فرار از خانه به يك معضل جدي اجتماعي تبديل شده است. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهاني، سالانه يك ميليون نوجوان 19-13 ساله از خانه فرار مي‏كنند كه 74 درصد آنها دختر هستند. در ايران نيز مسئله فرار دختران به عنوان يك معضل مطرح مي‏ باشد، هر چند آمار و ارقام دقيقي در اختيار نداريم، ليكن اخبار جراید و مطبوعات از روند رو به رشد اين آسيب اجتماعي، كاهش ميانگين سنّي دختران فراري و ظهور پيامدهاي ناگوار آن حكايت مي‏كند.

انواع فرار:
اين عمل بر حسب موضوعات مختلف، به قرار ذيل قابل دسته بندي مي ‏باشد:

الف) از نظر جنس و تأهل
اقدام به فرار، هم از سوي پسران ( و مردان متأهل) و هم از سوي دختران (و زنان متأهل) انجام مي‏ شود.

لازم به ذكر است دلائل چنين اقدامي توسط مردان متأهل و پسران با يكديگر متفاوت است. زنان متأهل نيز اغلب به دليل خشونت و مفاسد اخلاقي همسر يا اغفال و مفاسد اخلاقي خود از خانه متواري مي‏شوند.

ب) از نظر اطلاع خانواده:
در اكثر موارد اقدام به فرار به طور ناگهاني، بدون خبر و اطلاع اعضاي خانواده صورت مي‏ گيرد، اما در برخي شرايط، فرد قصد خود را به صورت «تهديد به فرار» اطلاع مي‏دهد. اين عمل اغلب در بين پسران فراري معمول است.

ج) از نظر تعداد همراهان:
در شرايطي ممكن است كه اقدام به فرار به همراهي فردي از جنس مخالف با زمينه دوستي و قرار ملاقات انجام شود. اخيراً مواردي از فرارهاي گروهي در بين دختران مشاهده شده است. اما اغلب، دختران به تنهايي فرار مي ‏كنند.
...
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 11597 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:19 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.