تحقیق سیستم مالیاتی ایران

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
دانلود تحقیق در مورد سیستم مالیاتی ایران،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
اگر چه بسیاری از کشورها دارای چنین سری‌های داده بلندمدتی نیستند، اما این دو کشور به وضوح از این قاعده مستثنا هستند. چنان که نمودارها نشان می‌دهد، سهم دولت مرکزی از اقتصاد به مدت تقریبی 150‌سال ثابت بوده است. اما در طول دو سوم آخر قرن بیستم به سرعت رشد کرده است. در گذشته مخارج دولتی در طول جنگ‌ها افزایش می‌یافته و سپس نوعاً مقداری زمان می‌برد تا به همان سطح قبلی باز گردد. از آن جا که اثرات جنگ جهانی اول به طور کامل تا سال 1929 در آمریکا از بین نرفته بود، خط واصل مخارج دولتی 1790 به 1929 دارای یک شیب بسیار جزیی صعودی است. اما در ربع دوم قرن بیستم مخارج دولت افزایشی سریع و پایدار را شروع کرد.

در حالی که اقتصاددانان و دانشمندان سیاسی، در مورد این که چه چیزی سطح مخارج دولت را تعیین می‌کند، تئوری‌های زیادی را پیشنهاد کرده‌اند، اما برای هیچ کدام از این دو روند مخارج دولتی توضیح قانع کننده‌ای وجود ندارد. داده‌ها بسیاری از تئوری‌های غالب اقتصادی در مورد اینکه چرا مخارج دولت به صورت‌درصدی ازGNP رشد می‌کند را نقض می‌کنند.

مثلاً اقتصاددانان بریتانیایی آلن پیکاک و ژاک وایزمن اثر چرخ دنده‌ای را معرفی می‌کند. اگر یک جنگ به عنوان مثال مخارج را افزایش دهد، مخارج بعد از جنگ به طور کامل به سطح مخارج قبل از جنگ کاهش نخواهد یافت. این تئوری مخارج دولتی پایدار در یک دوره بلندمدت قبل از سال 1929 را نمی‌تواند توضیح دهد، به‌علاوه رشد پایدار مخارج از سال 1953 را نیز توضیح نمی‌دهد.

تئوری «لویاتان» بیان می‌کند که دولت‌ها تلاش می‌کنند که کنترل اقتصاد را تا جایی که امکان دارد به دست بگیرند. تئوری لویاتان به وضوح با مخارج دولتی پایدار دهه‌های اولیه ناسازگار است. به‌علاوه این تئوری بر افزایش‌های سریع در مخارج دولتی و توقف این افزایش، هنگامی که اندازه حداکثر دولت به حداکثر رسیده باشد، دلالت دارد. اما این چیزی نیست که ما بعد از سال 1945 مشاهده می‌کنیم ...
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 15207 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:57 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل