تحقیق بيمه

دسته بندي : علوم انسانی » بیمه
دانلود تحقیق در مورد بیمه،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
فصل اول:
تعريف بيمه
عناصر تشکيل دهنده بيمه
انواع بيمه
بيمه مسئوليت
مبانی مسئوليت مدنی
مبنای مسئوليت مدنی در حقوق ايران
مبنای مسئوليت مدنی در فقه اسلامی

فصل دوم:
تعريف بيمه مسئوليت مدنی
انواع بيمه های مسئوليت مدنی
انواع بيمه های اجباری مسئوليت مدنی
نقش بيمه های اجباری مسئوليت مدنی در حمايت از زيان ديده و مسئول
نتيجه گيری
منابع


مقدمه تحقیق:
امروز کشور ما تشنه فعاليت اقتصادی سالم و ايجاد اشتغال برای جوانان و سرمايه گذاری مطمئن است و اين همه به فضائی نيازمند است که در آن سرمايه گذار و صنعتگر و عنصر فعال در کشاورزی و مبتکرعلمی و جوينده کار و همه قشرها، از صحت و سلامت ارتباطات حکومتی و امانت و صداقت متصديان امور مالی و اقتصادی مطمئن بوده و احساس امنيت و آرامش کنند. 

مقوله امنيت به ويژه امنيت اقتصادی، از مباحث بسيار مهم وحساس است که نمی توان يک شبه وبا تصويب يک طرح يا لايحه به آن دست يافت، بلکه اين پديده انعکاسی است از رفتار های مختلف سياسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی آحاد مردم و مسئولان. از اين رو بايد شرايط کشور را در طول زمان به گونه ای تغيير داد و رفتار های اجتماعی را در عرصه های مختلف به گونه ای تعريف کرد که در نهايت هر چيزی در جايگاه واقعی خود قرار گيرد و با طبيعت آن منطبق گردد و اِين مستلزم تلاش گسترده همه اقشار و آحاد جامعه و حکومت است و بيمه های مسئولیت اجباری در راستای اين مهم، از مهم ترين روش ها و ابزارهای علمی موجود تلقی می گردند. در مجموعه حاضر ضمن ارائه اطلاعاتی در خصوص بيمه، انواع آن و جايگاه قانونی و عرفی بيمه های مسئوليت اشاره ای به اثرات اقتصادی و اجتماعی آن خواهد شد.

اساس بيمه ريسک است. وجود ريسک بر عملکرد عامل و بنگاه های اقتصادی تاثير می گذارد. از اين رو به تخصيص بهينه منابع و توسعه اقتصادی کشور ها محدوديت هايی تحميل می کند. ريسک وجه مشترک تصمياتی است که انسان ها می گيرند.

بنابراين علاوه بر اين که درآمد و اموال هر عامل و بنگاه اقتصادی با توجه به ريسک های موجود ممکن است در معرض خطر باشد، عملاً با حوادثی روبرو می شود که به علت خسارت وارده بر اموال يا لطمات شخصی به ديگران، قانوناً مسئول خواهد بود. تعيين نوع و ميزان خسارت هايی که خواهان متحمل شده، اغلب دشوار است و در بعضی موارد حتی غيرقابل جبران خواهد بود. لذا اگر عامل يا بنگاه اقتصادی به تنهايی بخواهد با حوادث و خطرات ناشی از آن ها مقابله کند، عملاً از دور رقابت خارج شده و امکان بقاء نخواهد داشت. در اين جاست که نقش روز افزون و غيرقابل انکار بيمه در ثبات فعاليت های اقتصادی آشکار می شود. مسئله ای که در اين تحقيق به آن پرداخته می شود.
دسته بندی: علوم انسانی » بیمه

تعداد مشاهده: 14823 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:43 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل