تحقیق تأثیر خستگی در میکروساختار چدن داکتیل آستمپرشده

دسته بندي : مهندسی » مهندسی متالورژی
دانلود تحقیق با موضوع تأثیر خستگی در میکروساختار چدن داکتیل آستمپرشده،
در قالب word و در 45 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در طرح‌های محور بادامک موتور ماشین‌های نوین و امروزی، لازم است که خواصی از قبیل سختی و مقاومت مد نظر بوده و همچنین بصورت ضد خستگی و دارای استحکام بالا و نشکن باشد. تا به حال برای این قبیل کاربردها، از فولادهای عملیاتی حرارتی شده و (آهنگری شده) استفاده می‌شد، که امروزه برای ساختن این قطعات کاربردی از چدن داکتیل ریختگی آستمپرشده و به چدن تبدیل شده استفاده می‌شود. که چدن برای کاربردهای ویژه و مخصوص استفاده دارد، در نتیجه مبنا و ملاک استفاده از چدن خواص مکانیکیشان می باشد.

برای بدست آوردن چدن داکتیل آستمپر شده، مبنا و ملاک، فراهم کردن سلسله ترکیبات وسیع آن می‌باشد. در نتیجه این ترکیبات وسیع باعث تغییرات در میکروساختار و بخش‌های عمده فازهای بنیت  فریت، آستنیت کربن بالا و میزان و تعداد گرافیت می‌شود، که امکان وجود مارتزیت، فریت و دیگر کاربیدهای آلیاژی نیز هست، میکرو ساختار وابسته و تابع هر دو پارامتر 1- ترکیب 2- ریخته‌گری دقیق و درست چدن هست.

مراحل مختلف تولید و فرآوری در چهار پارامتر صورت می‌گیرد:
- مراحل تولید و فرآوری چدن داکتیل ریخته‎گری شده که شامل: آستنیته‌کردن تا دمای حدود 950 تا 800 درجه سانتیگراد و سپس کاهش‌دادن دما تا درجه حرارت 400 تا 250 درجه سانتیگراد. که این عمل باعث می‌شود، آستنیت موجود ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی

تعداد مشاهده: 9830 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 45

حجم فایل:9,655 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل