گزارش مستند عمليات تزريق در آبرفت سد مخزنی سیوند فارس

دسته بندي : مهندسی عمران » سد
دانلود تحقیق در مورد 
گزارش مستند عمليات تزريق در آبرفت سد مخزنی سیوند فارس
،
در قالب pdf و در 7 صفحه، شامل:

چکیده
مقدمه 
مشخصات سد
تاريخچه تزريق در آبرفت سد سيوند 
عمليات تزريق آزمايشي سد سیوند
بررسي مقادير خورند و مشاهدات حين تزريق 
آزمايش پمپاژ
طول قطعات 
فشار
sine coal روش به كار رفته توسط شركت چيني 
مشاهدات كارشناسي به موازات عمليات تزريق سد سیوند
نتايج خورندها 


چکیده تحقیق:
سدهاي مختلفي در دنيا بر روي آبرفت با عمق زياد احداث شده اند، از جمله مي توان به سد آسوان در مصر با عمق آبرفت ٢٢٥ متر و سد ماتمارك در سوئيس با عمق آبرفت ١٠٠ متر كه هم اكنون تحت بهره برداري مي باشند، اشاره کرد. در سدهاي فوق الذكر، از روش تزريق در آبرفت براي آب بندي استفاده شده است. 
در ايران كاربرد روش تزريق در آبرفت، تجارب جواني را مي گذراند و اولين سد كه با اين روش، آبرفت پي آب بندي شده است، سد حنا (در ٣٥ كيلومتري شهرستان سميرم استان اصفهان)  با عمق ٤٠ متر مي باشد. اين سد از نوع سد خاكي با هسته رسي است به ارتفاع ٣٦ متر كه بر روي رودخانه حنا احداث شده است و داراي مخزن با ظرفيت ٥١ ميليون متر مكعب در تراز سرريز مي باشد كه در سال ١٣٧٦ به بهره برداري رسيده است. در پي آن نيز از روش مانشت تيوپ، تزريق صورت گرفته است.
 عمليات اجرايي سد سيوند در سال ١٣٧٣ شروع شد و درابتداي كار با توجه به آبرفتي بودن پي سد، بحث تزريق در پي، به عنوان دستوركار مشاور و كارفرما قرار گرفت. از آن جا كه اين اقدام از تخصص پيمانكار خارج بود، بنابراين عمليات اجرايي تزريق پس از مذاكرات انجام شده با شركت خدمات اكتشافي كشور، به عنوان پيمانكار دست دوم، حفاري شروع و با توجه به پيچيدگي كار و مشكلات عديده در روش اجرايي متوقف و در ادامه پس از وقفه طولاني در كار و پيگيري توافق حاصل گرديد و قرارداد منعقد گرديد و عمليات (sine coal)  موضوع از طرف كارفرما و مشاور، با شركت چيني تزريق شروع شد..
 
دسته بندی: مهندسی عمران » سد

تعداد مشاهده: 14915 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:137 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل