تحقيق اسپرانتو و گفتگوی تمدن‌ها

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
بخشی از متن:
سال ۲۰۰۱، از طرف سازمان ملل، و در استقبال از پيشنهاد رئيس جمهورِ انديشمند ما، سال گفتگوی تمدن‌ها اعلام شده است.  برای ما ایرانیان، مايه‌ی خوشوقتی  است كه دنيا ما را پرچمدار گفتگوی تمدن‌ها، در فضايی عاری از تعصب و زورگويی برای رسيدن به درك متقابل و تفاهم بين المللی بداند.
 اهميت اين ديدگاه، زمانی ارزشی ويژه يافته است، كه در مقابل تئوری ايدئولوگ آمريكايی " هانتينگون " قرار گرفته است كه بر نزاع وجنگ تمدن‌ها تاكيد دارد.
در دنيايی كه انتظار می‌رفت با پايان يافتن دوران جنگ سرد، تهديد سلاح های اتمی و خطر جنگ جديد جهانی نيز به پايان برسد، دولت آمريكا با اعلام پروژه جنگ ستارگان و " نظم نوين جهانی" خود تلاش مي ورزد به دور از چشمِ رقيب اصلی خود، يعنی دنيای سوسياليسم، منطقِ زور و آقايی خود را بر جهان ديكته كند. تئوری پردازان دنیای سرمایه، اکنون از پيروزی تمدن برتر و قطعيت نابودی و اضمحلال تمدن‌های ضعيف سخن به ميان می‌آورند. اما درست در چنین حال و هوایی، يك بار ديگر، آقای خاتمی، منحط بودن اين ديدگاه را اعلام داشته و از ضرورت ايجاد فضايی جهانی برای داشتن ديالوگ و گفتگو، به عنوان راه كاری برای رفع سؤتفاهمات بين المللی و تلاش برای رسيدن به تفاهم، صلح  و دوستی صحبت به میان آورده است. این دیدگاه، خوشبختانه با استقبال پرشور جهانی روبرو گرديده است.
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 12651 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:13 کیلوبایت

 قیمت: 29,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش