تحقیق ملات

دسته بندي : مهندسی عمران » مصالح ساختمانی
دانلود تحقیق با موضوع ملات،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ملات خمیری است که مورد استفاده برای اتصال بلوک های و ساز ها و پر کردن شکاف بین آنها مورد استفاده قرار می گردد
 ملات می تواند در بلوک های سنگ، آجری و انواع بلوک مورد استفاده قرار گیرد ، ملات پس از استفاده سخت می شده در نتیجه یک ساختار با دانه ها سفت و سخت ایجاد میکند ملات های مدرن معمولا از مخلوطی از شن و ماسه، اجزا که بهم پیوسته هستند مانند سیمان و یا آهک، و آب ساخته شده است. ملات برای تعمیر نیز مورد استفاده قرارمی گیرد.
 ملات هوازی: ملات هایی که ترکیبات و انفعالات آنها در هوای خشک انجام شده و به ملات هایی که در هوای خشک به استحکام لازم می رسند ملات هوازی گفته می شود. در صورتی که به ملات هوازی آب برسد یا به این ملات رطوبت برسد دچار تغیرات شده و طبله میکند و اگر این نوع ملات برای پر کردن و برای اتصال بلوک استفاده شده باشد سازه دچار مشکل شده و می تواند موجب خراب شدن سازه گردد.
ملات آبی: ملات که انفعالات با وجود رطوبت و یا در آب انجام می شود و به استحکام میرسد ملات آبی می باشد .در صورت که ملات آبی در هوای خشک قرار گیرد، حرارت باعث پوک شدن آن ملات می‌شود. پوکی در ملات باعث خرابی سازه می گردد. به طور کلی مقاومت ملات به موارد مختلی و نوع و کاربرد سازه وابسته می باشد.و باید با توجه به آن ملات مورد نطر را انتخواب کرد. ملات سیمان پورتلند (که اغلب به سادگی به عنوان ملات سیمانی شناخته می شود) و با مخلوط کردن سیمان پرتلند معمولی (OPC)، آهک هیدراته، و دانه ها (شن و ماسه) با آب ایجاد می شود. ملات سیمان پلیمری ملات سیمان پلیمری (PCM) این ملات ساخته شده از موادی است که تا حدی جایگزین سیمان در ملات سیمان معمولی می باشد. و با پلیمر ساخته شده است. مواد افزودنی پلیمری عبارتند از لاتکس یا امولسیون، پودر redispersible پلیمر، پلیمرهای محلول در آب، رزین مایع و مونومر است. این ملات ها دارای نفوذ پذیری کم می باشند، و با کاهش نفوذ پذیری در این ملات مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. این گونه ملات ها بدون ترک خوردگی و جمع شدگی میباشند، به طور عمده برای تعمیر سازه های بتنی طراحی شده است. برای مثال MagneLine. ملات تولیدی فابیر شرح این ملات ملات خشک فابیر یک ملات خشک با ضريب اصطکاکی زیاد و شامل سنگدانه های سيليسی مناسب برای اتصال بيس پليت و فونداسيونهای میباشد این ملات یک ملات خشک می باشد که آماده مصرف بوده و بجز آب نیاز به افرودنی دیگری ندارد. این ملات بیشتر مصرف را در مواردی که لازم است ملاتی با مقاومت بالا وروانی خوب فاصلۀ دو المان سازه ای که نسبتاً نزديک به هم بوده ( تغریبا 4 الی20 cm) را پر کرده دارد این ملات به دلیل روانی مناسب خلل و فرجی باقی نمیگذارد. همچنين از اين ملات جهت فيکس کردن انکربولت های نسبتاً بزرگ استفاده می شود. ملات فابیر يک ملات با راحتی در مصرف و کارايی بالا می باشد 
دسته بندی: مهندسی عمران » مصالح ساختمانی

تعداد مشاهده: 2054 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:409 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.