تحقيق امپرسيونيسم

دسته بندي : علوم انسانی » مطالعات هنر
مقدمه:
پيش از آغاز اين تعال لازم است از زمينه هنر و هنرمند مطالبي را به عنوان مقدمه و شروع پژوهش عنوان نمائيم . نخست به مبحث هنر و هنرمند مي‌پردازيم، مشخص گردد که هنر چيست و هنرمند کيست.
هنر و هنرمند:
در سالهاي اخير، از هنر بسيار سخن بر ميان آمده است ليکن به جرأت مي توان گفت تاکنون نوشته اي که هنر را به مردم کتاب خوان کشور، بشناساند و تعريف جامع و دقيقي از آن به دست دهد ، به زبان فارسي در نيامده است . آنچه نويسندگان بزرگ پيشين ، درباره هنر گفته اند با مفاهيم وسيع و عميقي که اين واژه به ويژه در قرن نوزدهم و عصر ، يافته است سازگار نيست و تعاريفي نيز که در جزوات و مقالات مهنامه هاي پارسي از هنر آمده است ، به هيچ رو خواست کتاب خوانهاي وطن ما را بر نمي آورد . 
هنر در واقع به معني آن درجه از کمال آدمي است که هوشياري و خداست و ، فضل و دانش را در بر دارد و نمود آن صاحبه هنر را برتر از ديگران نشان مي دهد . 
صدها هزار انسان همه عمر خود را از نخستين روزهاي جواني ، براي اينکه بياموزند چگونه پاهاي خويش را به سرعت بچرخانند (رقاصان ) ، ديگران (موسيقي دانان ) براي آنکه بدانند چگونه انگشتان خود را با شتاب بر شستي ها و تارها بلغزانند ، و دسته ديگر (نقاشان براي آنکه بياموزند به چه طريق با رنگ ها هر آنچه را که مي بينند رقم زنند براي فراگيري آن تلاش مي کنند و مي آموزند و آنچه را که آموختند بخواحسن آنرا انجام دهد   .... در واقع هنر نتيجه کوشش انسان براي ايجاد زيبايي است نقاشي ، پيکر سازي ، معماري و موسيقي و شاعري ، همه از فنون هنر است زيرا اين فنون جز جستجوي زيبايي و ايجاد و ايجاد آن هدفي ندارند زيبا چيزي است که دلپزير و خوشايند است اگرچه به ظاهر در زندگاني عملي سودي از آن حاصل نمي شود. 

فهرست مطالب:
مقدمه     
هنرو هنرمند     
مبناي هنر     
تقليد طبيعت     
وظيفه هنرمند     
هنر لازم و سودمندات     
فصل اول     
نقاشي قديم و جديد     
امپرسيونيسم     
شيوه هاي جديد نقاشي     
اساس شيوه امپرسيوسيت     
تاثير جو در رنگ ها     
تاثير تغييرات نور در رنگ ها     
تاثير رنگ هاي مجاور     
رنگ هاي مکمل     
روش رنگ آميزي     
شيوه هاي جديد نقاشي     
فصل دوم     
مارسل دوشان وان گوگ     
گوگن     
سزان     
دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر

تعداد مشاهده: 11281 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 92

حجم فایل:75 کیلوبایت

 قیمت: 47,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش