تحقيق تاريخچه هنر جهان

دسته بندي : علوم انسانی » مطالعات هنر
دانلود تحقيق در مورد تاريخچه هنر جهان،
در قالب word و در 120 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

بخش اول: تاریخ هنر جهان
o    هنر ابتدایی
o    هنر های بدوی
o    هنر بین النهرین
o    هنر آکد
o    هنر بابل
o    هنر آشور
o    هنر مصر
o    هنر هند 
o    هنر یونان باستان
o    هنر باختر در دوره ی نوزایی (رنسانس)
•     شیوه ی باروک
•     شیوهی رمانتیسیسم
•     نقاشان رمانتیسیم
•     شیوه ی امپرسیونیسم
o    قرن بیستم و جلوه هایی از نو گرا
•     سمبولیسم
•     کوبیسم
•     اکسپرسیو نیسم
•     دادا و سوررئالیسم
•     پیکره سازی نو گرا

بخش دوم: تاریخ هنر ایران 
o    هنر پيش از تاريخ
o    تمدن سيلک چشمه علي و تپه حصار
•    دوره مفرغ
•    عصر آهن
o    تمدن زيويه و حسنلو
o    هنر املش و مارليک
o    هنر هخامنشي
•    صنايع دستي
•    حجاري و پيکر تراشي
•    معماري
o    هنر اشکاني و پارتي
•    آثار سفالي و فلزي
•    معماري حجاري و نقاشي
o    هنر ساساني
•    معماري
•    پيکر تراشي نقاشي و موزائيک
•    سفالگري فلزکاري و شيشه سازي
•    منسوجات
o    هنر دوران اسلامي
•    معماري
•    نقاشي
•    منسوجات
•    سفالگري شيشه گري و فلز کاري
o    هنر سلجوقي
•    معماري
•    سفالگري و فلزکاري
•    نگارگري
o    هنر ايلخاني
•    معماري
•    نقاشي
•    سفالگري و فلزکاري
o    هنر تيموري
•    معماري
•    نقاشي
•    سفالگري فلزکاري حکاکي و حجاري
•    خوشنويسي و تجليد
o    هنر صفوي
•    معماري
•    نقاشي
•    ساير هنرها
o    هنر قاجاريه
•    معماري
•    نقاشي
•    ساير هنرها


بخشی از متن تحقیق:
هنر ابتدايي:
مقصود ما از هنر ابتدايي، جلوه هاي آفرينش هنري توسط انسانهايي است که هنوز نتوانسته اند پاي در جاده تمدن بگذارند و از اين رو فرهنگ آنها ساده و ابتدايي است. هنر ابتدايي از يک طرف شامل هنر غارنشينان زمانهاي بسيار دور مي شود و از سوي ديگر، هنر انسانهايي را در برمي گيرد که در زمانهاي اخير و حتي امروز در نقاط دور افتاده کره زمين زندگي بدوي خود را مي گذرانند. در حدود 50 هزار سال قبل يعني دوران ديرينه سنگي، انسان در غارها زندگي مي کرد. او نقاشيهايي از خود باقي گذارده که از هر لحاظ موجب شگفتي بشر امروزي است.

هنر غارنشينان را مي توان اولين بخش از تاريخ تفکر، تخيل و خلاقيت بشري بشمار آورد. چرا که به واسطه قابليت ساختن تصوير و نماد (سمبل) بود که بشر توانست بر محيط خود مسلط شود .
در غارهاي جنوب فرانسه و شمال اسپانيا تولد اين توانايي بشري را مشاهده مي کنيم.

انسان غارنشين بوسيله تصاوير ي که به ديواره اين غارها کشيد، مي توانست تجربيات زندگي پر کنکاش خويش را ثابت و پا برجا نگه داشته و جريانات بهم پيوسته زندگي را بصورت شکلهاي ساکن و مجزا از هم نشان دهد. طريقه ترسيم پيکر (فيگور) حيوانات آنطور که در نقاشيهاي غار لاسکو فرانسه ديده مي شود، طبيعت گرايانه (ناتورالسيمتي) است. طوري که نقاش سعي کرده حرکت پيکر حيوان را تا حد امکان طبيعي و نزديک به واقعيت نشان دهد. گرچه پيکرها بسيار نزديک به طبيعت و درست کشيده شده اند، ترتيب و آرايش آنها برروي ديوارها نشان مي دهد که هنرمند به هيچ وجه در بند رابطه تصاوير با يکديگر نبوده است و هيچ تنظيمي در مورد کمپوزيسيون (ترکيب بندي) صورت نگرفته است.
 
هنرمند شکارگر از سطوح نامنظم و دست نخورده ديوارها يعني از برجستگي و فرورفتگي ها و لبه ها با مهارت استفاده کرده است تا به شکلهاي خود واقعيت بيشتري بدهد. بطور مثال يک برآمدگي ديوار که در داخل طرح يک گاوميش قرار مي گيرد، مي تواند حجم شکم جانور را القاء کند...
دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر

تعداد مشاهده: 11228 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 120

حجم فایل:83 کیلوبایت

 قیمت: 53,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 120 صفحه، قابل ویرایش.