تحقيق ماشينهاي برداشت ذرت

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
ذرت ارزشمندترين محصول زراعي ما به حساب مي‌آيد. شما مي‌توانيد اين محصول را در تمام 50 ايالت پيدا كنيد. اين محصول بيشترين زمين زراعي را اشغال كرده است. اين محصول يك محصول ملي است كه سالها پيش قبل از آنكه اروپاييان به سرزمين ما بيايند توسط هنديان به آمريكا راه يافته است و مي‌توان گفت كه از آمريكا به ساير كشورها برده شده است.
در سالهاي اخير زه و زمينهاي زير كشت ذرت تنها براي دانه مورد برداشت قرار مي‌گيرد (خوشه‌ها پوست كنده شده يا چيده مي‌شوند قبل از جمع‌آوري كل محصول) و زمينهاي باقي‌مانده جهت چرا يا خوراك يا تعليف ساير حيوانات اهلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

گسترش ماشينهاي برداشت ذرت
مدت زمان نه چندان دوري خوشه‌هاي ذرت با دست برداشت مي‌شد. ماشينهايي كه شما امروزه مورد استفاده قرار مي‌دهيد نسبت به ماشينهاي اوليه كاملا جديد هستند.
در حدود سالهاي 1951 بيشتر از زمينهاي زير كشت با دست برداشت مي‌شدند. امروزه در ساير كشورها بخش وسيعي از زمينها هنوز هم با دست برداشت مي‌شوند.
تاريخ‌هاي ليست شده در زير تاريخچه تكاملي ماشينهاي برداشت ذرت را نشان مي‌دهد.
1880. اولين جمع كننده با اهميت ذرت ثبت شد.
1885. پوست كن و خردكن ذرت اختراع شد.
1892. جمع‌كننده ذرت به صورت تجاري ساخته شد.
1928. جمع‌كننده دو رديفه سوار ساخته شد.؟؟؟
از سال 1946 اصلاحات زيادي در ماشينهاي جمع‌آوري ذرت انجام شد و آن را تبديل به يك ماشين مهم در صنعت كشاورزي ماشيني نمود.
از دهه 30 به بعد ماشينهاي جمع‌كننده و پوست كننده وارد عمل شدند كه كاري تركيب از دو عمل جمع‌آوري و پوست كندن را انجام مي‌دادند و اكنون كه ماشينهاي برداشت به بازار آمده‌اند كه جهت برداشت ذرت قابل انطباق مي‌باشند و به يكي از مهمترين و محبوب‌ترين ماشينهاي برداشت تبديل شده‌اند.

نوع و اندازه ماشينهاي برداشت ذرت
در اين بخش ما سه نوع از ماشينها را بررسي خواهيم كرد.
1 ـ ماشينهايي كه ذرت را مي‌چينند. اين نوع از ماشينها تنها خوشه ذرت را (بلال) تنها از ساقه ايستاده آن مي‌چينند. اما خوشه را پوست نمي‌كنند و دانه را جدا نمي‌سازند كه نوع اصلاح يافته اين ماشين ذرت شيرين را نيز برداشت مي‌نمايد.
2 ـ ماشينهايي كه ذرت را جمع‌آوري مي‌كنند. نام Corn-Picker اغلب براي اين ماشين مصطلح است در حاليكه در اصل اين يك ماشين چيننده و پوست كننده مي‌باشد. اين دستگاه خوشه‌ها را از ساقه‌هاي ايستاده در زمين چيده و سپس برگهاي اطراف آن را جدا مي‌نمايد.
3 ـ ماشينهاي جمع‌كننده و پوست‌كننده. اين ماشين خوشه‌هاي چيده شده جمع‌آوري كرده و سپس برگهاي آن را جدا كرده سپس دانه‌هاي آن را از غلاف خوشه جدا مي‌سازد. اين دستگاه را مي‌توان به دستگاههايي كه خوشه ذرت را مي‌چينند متصل كرد.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 10584 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:22 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش