تحقيق معرفي کلي کارخانجات ريسندگي و بافندگي مشکين دشت

دسته بندي : مهندسی » مهندسی نساجی
مقدمه :
پوشش انسان براي محافظت خويش از سرما و گرما، جانوران و حوادث طبيعي همواره يکي از احتياجات اوليه و ضروري بوده است. به همين دليل از ديرباز صنعت نساجي بعنوان يکي از اساسي ترين صنايع در ميان جوامع بشري رايج بوده است.
هم اکنون مردم جهان سالانه مقدار زيادي از درآمد خود را صرف تهيه البسه
مي نمايد و امروزه از فنون پيشرفته اي و همچنين براي تغيير و تنوع در فرمهاي گوناگون آن استفاده مي شود. براي طراحي پارچه که در آن بهره گيري از کامپيوتر از امور رايج مي باشد.
نساجي از قديمي ترين صنايع کشورهاي مشرق زمين بشمار مي رفته است و از جمله در کشور ما در زمانهاي پيشين رونقي بسزا داشته و پارچه هاي بافته شده در شهرهاي مختلف ايران به سراسر جهان صادر شده است و تا پيش از انقلاب صنعتي نساجي نيز تحت تاثير ماشين قرار گرفت و متاسفانه نساجي ايران توان رقابت خود را با صنايع نساجي کشورهاي صنعتي از دست داد. پيشرفت تکنولوژي نساجي در چند سال گذشته به اندازه اي چشمگير و تغييرات تکنيکي آن به قدري متنوع بوده است که مي توان به جرات آنرا به عنوان دومين تحول بزرگ صنعتي در زمينه تکنولوژي و ماشين سازي بحساب آورد.
اگر اولين تحول بزرگ صنعت نساجي را در قرن نوزدهم با بکار افتادن چرخهاي اين صنعت توسط نيروي مکانيکي بدانيم بطور قطع اولين تحول بزرگ صنعت نساجي در اواسط قرن بيستم با ارائه روشهاي جديد ريسندگي مانند توليد الياف فيلامنت، ريسندگي اپن اند و در بافندگي ماشينهاي بدون ماکو و چند فازي انجام گرفته است. دلائل تحول صنعت نساجي به غير از مسائل اقتصادي و تکنيکي توليد به عوامل زير بستگي داشته است:
ازدياد سريع جمعيت قرن نوزده و بيست مي باشد تا نياز به افزايش توليد کارخانجات نساجي و در نتيجه افزايش توليد ماشين آلات نساجي بيشتر شود.
پيشرفت سريع ساير صنايع و در نتيجه کمبود کارگر و بالا رفتن دستمزد در اين صنايع باعث شد کارگران صنعت نساجي به صنايع ديگر روي آورنده در اين مورد تنها راه حل علمي اتوماتيک کردن ماشينها براي کم کردن نياز به کارگر و به موازات آن افزايش توليد ماشين آلات به منظور قادر ساختن کارخانجات به پرداخت دستمزد بيشتر بود. بالا رفتن تمدن ماشين ملتها و تحول روز افزون مد در زندگي عامه مردم سبب شد تا ميزان مصرف منسوجات سرانه افزايش يابد.

معرفي کلي کارخانجات ريسندگي و بافندگي مشکين دشت
کارخانجات ريسندگي و بافندگي مشکين دشت داراي وسعت 400 هکتار در سا ل
376 1تأسيس يافت و. موضوع فعاليت اين کارخانه ريسندگي و بافندگي بوده که با سرمايه حدوداً 000/000/230 تومان به مرحله بهره برداري رسيده و بصورت سهامي خاص اداره مي گردد. دفتر مرکزي و دفتر بازرگاني و بازاريابي کارخانه مشکين دشت در شهر کرج واقع شده است که به عمليات توليدي و اجرايي و حسابداري کارخانه ريسندگي و بافندگي نظارت و سرپرستي و کنترل دارد.
کارخانه مشکين دشت از نظر آ‌ب و هوايي در منطقه نيمه بياباني و معتدل قرار دارد و اين شرکت داراي بيمه تأمين اجتماعي مي باشد.
مساحت کارخانه ريسندگي و بافندگي مشکين دشت 400 متر مربع مي باشد.
از نظر نيروي انساني مورد نياز کارخانه بيشتر از افراد و کارکنان آن از روستاها و شهرکهاي اطراف و همجوار مي باشند. کارخانه داراي يک واحد موتوري بوده که داراي 10 تا 15 دستگاه ميني بوس مي باشد که براي سرويس دهي به کارگران مورد استفاده قرار مي گيرند لازم به ذکر است که اين واحد از سال 79 به پيمانکار واگذار گرديد.
آب مصرفي کارخانه از چاه تامين مي گردد و تعداد کل افراد مشغول به کار در کارخانه به دليل خرابي اوضاع صنعت نساجي کاهش يافته است و حدوداً 120 نفر مي باشند.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی نساجی

تعداد مشاهده: 11297 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 72

حجم فایل:57 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش