تحقيق مقدمه ای بر زبان Ruby

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقيق با موضوع مقدمه ای بر زبان Ruby،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از تحقیق:
ارائه ای که پیش رو دارید معرفی و آشنایی با زبان Ruby (روبی) می باشد.
در واقع معرفی زبان Ruby به عنوان یک زبان قدرتمند و در عین حال ساده و جذاب به خوانندگانی که با دنیای وسیع زبانهای برنامه نویسی تا حدی آشنا هستند و مایلند زبانهای جدید و نو را فرا بگیرند و گستره دانش خود در این زمینه را افزایش دهند؛ این معرفی می تواند شروع خوبی برای این دسته از افراد باشد.
همینطور برای آن دسته از برنامه نویسان تازه کار که از بسیاری از پیچیدگی ها و دردسرهای زبانهای معمول (Perl,PHP,Python,…) ناراضی هستند، زبان Ruby می تواند گزینه مناسبی برای یادگیری و استفاده باشد.
و البته برنامه نویسان حرفه ای که همواره به دنبال یادگیری زبانهای ابزارها، روشها و زبانهای جدید هستند تا با ترکیبی از ابزارهایی که دارند با دست بازتری نسبت به مسائل مختلف نگاه کنند.
در این ارائه، سعی شده است نگاهی سریع و اجمالی به :
تاریخچه زبان Ruby
Ruby چیست
چرا از Ruby استفاده کنیم
گرامر و syntax زبان Rubyانداخته شود.

تاریخچه
زبان Ruby توسط آقای یوکی هیرو ماتسوموتو معروف به Matz سال 1995 بطور رسمی به دنیا آمد.
شروع کار این پروژه در سال 1993 بود با این ایده که ترکیبی از ویژگیهای زبانهای برنامه نویسی موجود در بازار را یکجا جمع کند.

در واقع Ruby زبان خیلی جدیدی نیست، بلکه ترکیبی از ویژگیهای خوب زبانهای دیگر مانند Perl , Python , Smalltalk هست؛ آقای matz دلش می خواست تمام این خوبیها رو یکجا داشته باشد.

دو سال بعد یعنی سال 2005 آقای matz توانست اولین نسخه این زبان رو تحت GPL License بصورت Public در آورد و این چنین شد که یک زبان دیگر هم به جمع خانواده بزرگ اپن سورس پیوست.

زبان Ruby از همان ابتدا مورد استقبال چشم گیری قرار گرفت و کماکان این میل ادامه دارد؛ بطوریکه در حال حاضر در ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر توانایی رقابت با زبان Python را دارد.

زبان Ruby بیشتر خصوصیات خودش رو از زبانهای قدرمتند Perl, Smalltalk, python گرفته است، منتهی بسیاری از پیچیدگیهای این زبانها (مخصوصا Perl) را در خود ساده کرده است و از این لحاظ به Better Perl یا پرل بهتر (پرل بهتر شده) نیز معروف است.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 11696 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.