تحقيق حوادث انقلابي در ايران

دسته بندي : علوم انسانی » علوم سیاسی
در زمانی که ملت بزرگ ايران هر روز سرزنده تر و بالنده تر برای اهداف عاليه نظام جمهوری اسلامی ايران به رهبری مقام معظم رهبری مدظله العالی حماسه ای شکوهمند چون 27 خرداد و 3 تير می آفريند به راستی جای سید مظلوم انقلاب اسلامی که سینه ستبر خود را در برابر کینه بدخواهان قرار داد و مظلومانه فرو افتاد تا انقلاب بایستد، خالی است.
شكل گيري حزب جمهوري اسلامي
يك هفته پس از پيروزي انقلاب اسلامي، جمعي از ياران صادق و لايق و وفادار امام (ره) كه چهره هاي شناخته شده دوران طولاني مبارزه عليه طاغوت بودند و همواره با جمع همفكران درد آشناي خود تلاش سارنده اي براي ايجاد يك تشكل صددرصد اسلامي داشتند، در 30 بهمن 1357 موجوديت حزب جمهوري اسلامي را اعلام نمودند...
فاجعه 7 تير
يک روز پس از سوء قصد به جان حضرت آيت الله خامنه اي در ششم تير ماه 1360، در ساعت 20 و 30 دقيقة شامگاه روز يکشنبه هفتم تير ماه 1360، جلسه اي در سالن اجتماعات دفتر مرکزي حزب جمهوري اسلامي واقع در سرچشمه تهران برگزار شد. افراد حاضر در جلسه نمايندگان مجلس، و برخي از اعضاي هيات دولت و... بودند و بحث روز درباره تورم بود، اما عده اي از اعضاء خواستند که درباره انتخابات رياست جمهوري نيز صحبت شود. شهيد بهشتي جملاتش را با اين عنوان آغاز کرد: «ما بار ديگر نبايد اجازه دهيم استعمارگران براي ما مهره سازي کنند و سرنوشت مردم ما را به بازي بگيرند و .....» اين آخرين کلمات آن بزرگوار بود که از لبانِ حقگوي ايشان بيرون تراويد.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم سیاسی

تعداد مشاهده: 11613 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 64

حجم فایل:122 کیلوبایت

 قیمت: 47,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش