تحقيق نهال

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
دانلود تحقيق با موضوع نهال،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
کشاورزی پایدار نوعی کشاورزی منطبق بر منافع انسان و کارایی بیشتر در استفاده از منابع است . مهم ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی در برنامه چهارم توسعه ، پایداری تولیدات کشاورزی بر مبنای دانایی است و یکی از پنج محور مصوب جهت گیری های پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی ، حفظ ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی است که تولید نهال سالم و ساماندهی نهالستان های کشور نقش مهمی در این زمینه دارد . مصرف سالانه نهال در کشور 40 میلیون اصله است . تاکنون بیش از 1000 نهالستان فعال در کشور شناسایی شده است و حدود 750 نهالستان استاندارد لازم و گواهی سلامت دریافت کرده اند . از 20 میلیون اصله نهال شناسایی شده کشور ، 12 میلیون نهال شناسنامه دار شده اند . از گونه های مختلف نهال های کشور ، فقط تعداد محدودی در سطح انبوه تولید می¬شوند . تأسیس شهرک¬های تولید نهال ، ضمن کاستن از هزینه ها ، در تولید نهال سالم و استاندارد نقش مهمی ایفا خواهد کرد . تولید نهال استاندارد و کیفی ، اولویت بخشی به تولید نهال بومی و محلی، احداث نهالستان در ارتفاعات ، توجه به فضاهای بذرگیری و باغ بذر با هدف جمع آوری بذرکافی و با کیفیت از درختانی با فنوتیپ مطلوب و به طور کلی برنامه های ساماندهی نهالستان های کشور زمینه های مناسبی برای گسترش فرصت های شغلی ، تولید و درآمد بیشتر است . این ویژه نامه بهانه ای است برای جلب توجه هر چه بیشتر دست اندرکاران تولید برنامه در رسانه ملی .
باغدار دی 86- سایت منابع طبیعی 29/4/87- پیام جهاد کشاورزی 26/6/87- خبرگزاری مهر 9/11/86 – همشهری 27/6/87- سایت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی2/7/87- ایانا ( خبرگزاری کشاورزی ایران) ، شهریور87)
لیبل
- تعداد کل نهال های درختی و درختچه های متداول در نهالستان های کشور 150 گونه است که حدود 65 گونه در مناطق معتدل و سردسیر کشور ، حدود 45 گونه در مناطق گرمسیر و جنوب کشور و حدود 40 گونه در شمال کشور کاشت می شود . ( سایت منابع طبیعی 29/4/87)
اهمیت درخت کاری در سخن معصوم (ع)
پیامبر اکرم ( ص) :
هر وقت عمر جهان به آخر رسیده و قیامت بخواهد برپا شود و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه به قدر کاشتن آن فرصت باشد ، باید آن را بکارد .
( مستدرک الوسائل – ج 13- ص 460)

اجاره نهالستان
نهالستان جهاد سبز در جشنواره نهال های شناسنامه دار ، مقام دوم را کسب کرد . این نهالستان سالیانه 6-5 میلیون اصله نهال تولید می کند . این نهالستان 132 هکتار وسعت دارد و بخشی از اراضی این نهالستان به صورت اجاره ای به فارغ التحصیلان کشاورزی تحویل داده می شود . این فارغ التحصیلان سالانه 600 هزار اصله نهال تولید می کنند . تولید نهال با کیفیت و شناسنامه دار از اهداف این نهالستان است که برای ارگان های سفارش دهنده ، نهال تولید می کند .
( خبرگزاری کشاورزی ایران – 16/6/87)
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 11723 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:31 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش..