دانلود گزارش کارآموزی چاپ و تثبيت ابعادي كالا

دسته بندي : مهندسی » مهندسی نساجی
چكيده مطالب:
اين گزارش كار آموزي در كارخانه تكميل تهران پايون نوشته شده اين كارخانه به طور كلي به فعاليت چاپ و تثبيت ابعادي مشغول مي باشد ، چاپ در اين كارخانه با ماشين چاپ ترانسفر صورت مي گيرد و عمليات تثبيت براي چاپ ترانسفراگر از نوع Star باشد با ماشين فيكسه انجام مي شود و عمليات تثبيت ابعادي و خشك كردن بوسيله استنتر صورت مي گيرد . براي پارچه هايي كه لازم باشد تكميل خارزني و تيغ زني انجام مي شود. در ابتداي كار سر تا قه دوزي و ماشين و ينچ براي شستشو قرار داده شده است موقعيت جغرافيايي نحوه قرار گيري ساختمانها وطرز قرار گيري ماشين آلات به طور كامل توضيح داده شده همراه با توضيحاتي در مرود نيروي انساني كارخانه در اين گزارش كار ماشين آلات و كاركرد هر كدام همراه با نسخه هاي كاري آنها توضيح داده شده اند . همچنين درباره بازده كاركرد نوع محصولات نوع كاري كه روي آنها صورت مي گيرد و موارد رعايت استاندارد آن در كارها توضيح داده شده – سياستهاي نگهداري و تعمير ماشين الات به طور كامل شرح داده شده – نحوه بازاريابي و تبليغات كارخانه نيز همراه با معرفي شخص مسئول شرح داده شده است و در آخر به بررسي مشكلات كارخانه و مشكل آب مورد نياز و پساب كارخانه پرداخته ايم
 
مقدمه :
اين گزارش در طي كار آموزي تابستان 1383 در كارخانه تهران پايون تهيه گرديده است در اين شركت كار آموزان با توجه به رشته تحصيلي خود و طبق برنامة مشخص با توجه به برنامه زماني دوره كار آموزي از سوي مسئولين كارخانه به واحدهاي مختلف معرفي مي شوند و براي اينجانب كه در رشته شيمي نساجي مشغول به تحصيل هستم و با توجه به علاقة بنده به كار تكميل و چاپ و رنگرزي بخش تكميل در نظر گرفته شد .
به همين دليل گزارش كار اينجانب شامل بخش تكميل – چاپ ميباشد كه از نظر مراحل و چگونگي كار در مراحل بعدي توضيح داده مي شود در اين قسمت گزاري به طور اجمالي و گذرا از بخش تكميل كارخانه تهران پايون و بخش شستشو و چاپ و تثبيت ابعادي داده مي شود .
البته لازم به ذكر است كه در اين گزارش بيوگرافي و مشخصات كارخانه از نظر موقعيت جغرافيايي و اداري نيز توضيح داده مي شود .
 
فصل اول

1-1- تاريخچه كارخانه :
كارخانه تهران پايون و شركت تهران پايون در سال 1380 تأسيس و شروع به كار كرد دفتر اصلي كارخانه كه جهت هماهنگي و پذيرش سفارشات مي باشد در تهران قرار دارد و كارخانه در شهرك صنعتي هلجرد واقع در كيلومتر 5 اتوبان كرج – قزوين قرا ردارد .
اين كارخانه در ابتدا كار خود را با ماشينهاي تيغ – خار – تيغ برش ماشين شستشو و استنتر آغاز كرد . و بعد از گذشت چند ماه براي توسعة كار خود ماشينهاي چاپ ماشين فيكسه سنگشور و وينچ را خريداري كرد . براي انجام كار اين ماشينها ابزار آلات جانبي نيز مورد نياز است كه در كارخانه موجود مي باشد از جمله : ديگ روغن به همراه پمپ – ديگ بخار – مشعل براي ديگها – آبگير يا خشك كن – دولاكن تاقه- ماشين دوخت براي اتصال سر تاقه ها به هم و مبدلهاي برق و ماشين تاقه پيچي و وكيوم كيسه به دور آن.
1-2- فضاي كارخانه و طرح استقرار :
اين كارخانه در زميني به مساحت m2 4000 بنا شده. كه داراي دو درب در دو طرف مي باشد كه جهت سهولت در كار حمل و نقل و صرف انرژي و زمان كمتر از يك درب براي ورود مواد اوليه و از درب ديگر براي خروج محصولات استفاده مي كنند .
كارخانه داراي يك سوله به مساحت m2 2000 مي باشد كه در كنار آن بخش اداري آن قرار دارد كه ساختماني كوچك و در حدود m2 30 ميباشد .
فرم قرار گرفتن سوله در زمين طوري است كه به دربها نزديك باشد و همچنين در محلي قرار گرفته است كه اگر قصد توسعه كارخانه باشد بتوان سوله دوم را در كنار ان قرار داد.
در داخل سوله ماشين آلات به نحوي قرار گرفته اند كه كمترين نياز به جابجايي پارچه باشد ولي ممكن است بسته به نوع كالايي كه مورد تكميل قرار مي گيرد اين ترتيب تغيير كند مثلاً شايد پارچة ما نيازي به تيغ برش نداشته باشد و يا نيازي به خارزني يا تيغ نداشته باشد البته به نظر من امكان بهتر قرار گرفتن ماشينها وجود داشت ولي به دليل برخي مسائل فني و ايمني به ناچار ترتيبي را كه در شكل خواهيد ديد براي ماشينها در نظر گرفته اند .
به خاطر ايمن سازي بيشتر و جلوگيري از آلودگيهاي احتمالي ناشي از روغن گازوئيل و دود مشعلها اتاقي در حدود m2 100 در كنار سوله قرار دارد كه ديگهاي روغن و بخار به همراه مشعلها و تانكر گازوئيل در كنار آن قرار دارند .
 

1-3- نوع مالكيت :
اين كارخانه خصوصي مي باشد و دو مالك دارد ولي خوشبختانه شركاي مالك اين كارخانه از نظر مالي واختلاف نظر در كار با هم مشكلي ندارند وتوانسته اند كارخانه را در مدت كوتاهي به يكي از مراكز خوب چاپ و تكميل پارچه تبديل كنند .

1-4- نوع محصولات :
اين كارخانه بيشتر با توليد كنندگان پارچه هاي گردباف و استرچ و توليد كنندگان لباسهاي زنانه در رابطه است . از اينرو بيشتر پارچه هايي كه كار تكميل دراين كارخانه روي آنها انجام مي شوند پارچه هاي كشبافت پنبه اي – پنبه پلي استر لاكراپنبه و … ميباشد .
در طي مراحل مختلف كار بر روي پارچه ها بسته به نوع آنها و كاربردشان عمليات تكميلي صورت مي گيرد ، عمليات اصلي كه انجام مي شود و باعث شده كه كارخانه را به خاطر مرقوبيت اين مرحله از كاربشناسند تثبيت ابعادي و تغيير در عرض پارچه و گرفتن كجي و يا به طور كلي عمليات ماشين استنتر مي باشد .


این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 33
دسته بندی: مهندسی » مهندسی نساجی

تعداد مشاهده: 13656 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:25 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل