دانلود تحقیق آفات مديريت و برنامه ريزي

دسته بندي : مدیریت » رهبری
دانلود تحقیق در مورد آفات مديريت و برنامه ريزي،
در قالب doc و در 18 صفحه، قابل ویرایش.



توضیحات:
در این فایل تحقیق آفات مديريت و برنامه ريزي مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

- دست يابي به هدف با هر وسيله:
مديريت نيز مانند ساير امور فردي و اجتماعي داراي اصول و ضوابطي است كه اگر مدير در چارچوب آن اصول حركت كند، مي‌تواند كشتي سازمان و تشكيلات را به ساحل نجات و مقصد نهايي رهنمون گردد و اگر از آن اصول و ضوابط خارج شود و به شيوه‌ها و روش هاي نامطلوب براي وصول به هدف متوسل گردد، آفتي مخرب دامنگير سازمان و تشكيلات خواهد شد و در نتيجه انحطاط و اضمحلال سازمان را در پي‌خواهد داشت.

امام علي (ع) در سخن زيبايي اين حقيقت را چنين بيان فرموده است: « سُوءُ التَّدْبير ، سَبَبُ التَّدْمير». مديريت و رهبري ناصحيح (سوء مديريت) موجب سقوط و نابودي است.

مدير آگاه و با كفايت، همانطور كه به هدف مي‌انديشد، به سلامت وسايل و روش هايي كه بايد يك مجموعه را به مقصد برساند نيز فكر مي‌كند و مي‌ داند كه با شيوه‌هاي آفت گرفته و ابزار ناصحيح هرگز نمي‌ توان قله رفيع هدف را تسخير كرد.

در انديشه يك مدير مسلمان، هدف هيچ گاه وسيله را توجيه نمي‌كند، لذا براي دست يابي به هدف نمي‌توان از هر روش و ابزاري استفاده كرد و به هر شيوه‌ اي متوسل شد و اين مسأله يكي از بارزترين تفاوت هاي مديريت اسلامي با مديريت غربي است. زيرا در مديريت غربي آن چه از اصالت و اهميت برخودار است، سازمان و اهداف سازماني است (سازمان گرايي) و انسان، با تمام ارزش ها و كرامات خويش در لابلاي چرخ هاي سازمان، له مي‌شود و در پاي بت سازمان، قرباني مي‌گردد. پيامد چنين بينشي، جز ظلم و تبعيض و بي‌عدالتي، چيز ديگري نمي‌تواند باشد و اين آفت بزرگي است كه در عصر فن آوري اطلاعات، گريبانگير مديريت بسياري از سازمان هاي بزرگ گرديده است. در بينش علوي، درست عكس اين مطلب ديده مي‌شود يعني به جاي اين كه انسان در خدمت سازمان باشد، سازمان و تشكيلات در خدمت به انسان و رشد و تعالي او نقش دارند. چنان كه امام در مورد ارتش و سپاهيان به مالك اشتر مي‌فرمايد: «سپاهيان، دژهاي محكم براي رعيت و زينت فرمان روايان و مايه عزت و سربلندي دين و موجب آسايش و امنيت راه ها هستند.

هم چنين امام، هدف از تشكيلات ماليه و گرفتن خراج و ماليات را آباداني شهرها و رفاه مردم مي‌داند و خطاب به مالك مي‌فرمايد: اي مالك، تو بايد در آباداني شهرها بيش از جمع‌آوري خراج تلاش كني كه خراج جز با آباداني فراهم نمي‌گردد و آن كس كه بخواهد خراج را بدون آباداني شهرها و مزارع به دست آورد، شهرها را خراب و بندگان خدا را نابود ساخته است و حكومتش جز اندك مدتي دوام نياورد...
دسته بندی: مدیریت » رهبری

تعداد مشاهده: 13455 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 21,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل