تحقیق اصول سرپرستی منابع انساني و اشتباهات مديران منابع انساني

دسته بندي : مدیریت » مدیریت منابع انسانی
بخشی از متن تحقیق:

به طور دقیق برای مدیریت نمی توان مبدأ مشخصی را تعیین کرد و بشر در طول تاریخ جهت ادامه زندگی خود، به نحوی از مدیریت استمداد جسته است. جهش علمی و شکل پذیری اماکن صنعتی در اواخر قرن 19 زمینه را برای تشکیل نطفه مدیریت علمی مساعد ساخت. در اوایل قرن 20 فردریک تایلور که از او به نام پدر مدیریت علمی یاد می کنند، با تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات مدیریت تولید، روش علمی تجزیه وتحلیل مطالب را به عرصه مدیریت عرضه داشت.

در حال حاضر کشور ما که از هر نظر جزو کشورهای در حال توسعه می باشد و با برنامه ریزی های دقیق، قدم در راه توسعه پایدار گذاشته و با توجه به ایدئولوژی خاص حاکم بر کشور ما که نشأت گرفته از اسلام می باشد، لازم دیده شد که ضمن استفاده بهینه از نظریات مدیریت علمی دانشمندان و نظریه پردازان بیگانه، مدیریت و عوامل آن از دیدگاه ایدئولوگ های بزرگ این مکتب نیز بررسی شود. چرا که خواه یا ناخواه این ایدئولوژی بر مدیریت حاکم در کشور ما تأثیرگذار می باشد. لذا به بررسی مدیریت از دیدگاه بزرگ مرد تاریخ اسلام و بشریت امام علی (ع) پرداخته می شود.

 

اصول مديريت و وظایف مديران

مديريت از ديدگاه اسلام امانتی است كه به مديران سپرده می‌شود و آن ها بايد به شدت از آن مراقبت كرده و آن را طبق معيارهای صحيح نگاه داشته و در نهايت به اهلش بسپارند.

از ديدگاه امام علی (ع)، مديريت مسئوليتی سنگين و همراه با خدمت است و مدير اسلامی هرگز منصب مديريت را برای شخص خود نمی‌خواهد؛ زيرا نبايد در پی تحقق آرزوهای خويش باشد.

اگر چنين انديشه ‌ای در ذهن مدير پديد آيد كه او “حاكم” است و نه “خادم”، جامعه و مديران به آسيب ‌های جبران ‌ناپذيری دچار خواهند شد. مديريت اسلامی پيش از آن كه رياست‌ مداری باشد، خدمت گزاری است. مدير در اين منصب، با توجه به اصول مديريت، در جهت خدمت گزاری، اقامه عدل و حق و رفع ستم و باطل عمل خواهد نمود. در اين تحقیق که به بيان اصول مديريت و ويژگی ‌های مديران از نگاه حضرت (ع) می‌پردازیم، به ويژگی هايی از قبيل: برنامه‌ريزی، سازمان‌دهی، دقت در گزينش كارگزاران، مشورت، هماهنگی، كسب اطلاع از رفتار كارگزاران، امور مالی و نظارت اشاره شده است.

 

این فایل شامل صفحه نخست فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت word  در اختیار شما قرار می گیرد.
فایل قابل ویرایش است.
 تعداد صفحات :34
دسته بندی: مدیریت » مدیریت منابع انسانی

تعداد مشاهده: 14087 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:65 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل